پسته داریس
خانه / پسته ایر ان / نحوه و شرایط صادرات پسته ایران به اروپا

نحوه و شرایط صادرات پسته ایران به اروپا

کشور های اتحادیه اروپا قوانین بسیار سخت گیرانه ای در مورد واردات پسته وضع کرده اند و باید قبل از هرگونه صادرات پسته از سمت ایران به کشور های این منطقه، اطلاعات دقیق نسبت به این قانون ها را کسب نمود.
کشور های عضو اتحادیه اروپا از دیر باز مشتریان پسته و مغز پسته ایران بوده اند و در زمان های عمده صادرات پسته از سمت ایران به این کشور ها صورت می گرفت، اما به خصوص در این دو دهه اخیر کشور های این اتحادیه قوانین بهداشتی سخت گیرانه روی پسته وضع کرده اند و آن شامل یک سری از استانداد ها است، که اگر پسته این استانداراد ها را نداشته باشد، محصول پسته در کشور مقصد یا برگشت داده می شود و یا معدوم می گردد.

شرایط صادراتی پسته ایران

شرایط اصلی پسته صادراتی ایران برای اروپا، از نظر بهداشتی است و به خصوص رو مبحث افلاتوکسین که یک نوع قارچ است، که اتحادیه اروپه بسیار به میزان آن در پسته حساس می باشد.
چند مدتی است که با توجه به اینکه شریط فرآوری پسته در ایران بهتر شده و بحث افلاتوکسین تا حدودی مرتفع شده الان به مبحث سم مانده روی حساس شده اند که اینهم می تواند به میزان و همچنین نحوه صادرات پسته از سمت ایران به این منطقه از دنیا اثر بگذارد.

منبع: شرکت داریس

مطلب پیشنهادی

صادرات پسته رفسنجان

شرکت صادرات پسته رفسنجان به آلمان

در مرحله اول آنچه در صادرات پسته رفسنجان مهم ارزیابی می شود به ویژه برای …

دیدگاهتان را بنویسید