پسته داریس
خانه / پسته ایرانی / بهترین پسته ایرانی در ارقام مختلف

بهترین پسته ایرانی در ارقام مختلف

بهترین پسته ایرانی در ارقام مختلف شامل ۵ رقم هستند که در دنیا نیز شناخته می شوند، شامل رقم فندقی، کله قوچی، احمد آقایی، بادامی و اکبری که عمده صادرات پسته ایرانی هم مربوط به این ارقام می باشند.

پسته و زعفران از اولین محصولات کشاورزی ایرانی هستند که آنها را با نام ایران در دنیا می شناسند و حتی در میان ۱۰ محصول اول صادراتی ایران ۹ محصول مربوط به نفت و فؤاورده های آن است و آن ۱ محصول پسته است که مجزا در این آمار خود نمایی می کند.

ارقام مختلف پسته بالف بر بیش ۱۰۰ نوع است اما بهترین پسته ایرانی که در بازار داخل و خارج به فروش می رسد، همان ۵ رقم ذکر شده است که عمده تولیدات استان های کشور هم مربوط به این ارقام می باشد.

هر رقم ویژگی خاص ظاهری خود را دارند و همچنین طیف گسترده ای از قیمت که همین سبب شده با نرخ های مختلفی این محصول در بازار های مختلفی عرضه شود و مشتریان با هر توانایی خریدی آن را تهیه نمایند.

بهترین پسته داخلی ایرانی ارقام اکبری، کله قوچی و احمد آقایی هستند، که برای تولید انواع آجیل از آنها بهره می برند.

 

بهترین پسته ایرانی صادراتی

بهترین پسته ایرانی صادراتی برعکس پسته آجیلی است که شامل پسته فندقی، بادامی، احمد آقایی و کله قوچی می باشند، که هر کدام برای بازار های متفاوتی از آنها بهره می برند.

در این میان پسته ایرانی با تمامی ۵ قاره ارسال می شود و هرکدام از آنها علاوه بر پسته دیگر فرآورده های آن را شامل:

  1. خلال پسته
  2. مغز پسته
  3. کره پسته

را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ایران سفارش می دهند.

همان طور که برای پسته بقب بهترین وجود دارد، برای دیگر فرآورده های پسته همین لقب است، مانند خلال پسته که بهترین نوع اش خلال پسته مغز کال کرمان و خلال پسته قروین می باشد.

بهترین پسته ایرانی

مطلب پیشنهادی

صادرات بهترین پسته ایرانی

قیمت بهترین پسته در بازار خرید و فروش با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می گردد که از مهم ترین آن ها می توان به کیفیت و شرکت عرضه کننده آن اشاره کرد. نرخ قیمت

دیدگاهتان را بنویسید