پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / نحوه قیمت گذاری انواع پسته ایرانی

نحوه قیمت گذاری انواع پسته ایرانی

برای قیمت گذاری پسته ایرانی چه چیز هایی مد نظر می باشد؟ برای تعیین قیمت انواع پسته از چند روش مختلف استفاده می شود تا قیمت نهایی این محصول به دست آید؟
پسته ایرانی به خاطر ارزش اقتصادی بالایی که در سطح جهانی دارد، بسیار مورد توجه می باشد.
پسته محصول با ارزشی است که هر ساله در ایران برداشت می شود و همچنان روند توسعه باغ پسته ادامه دارد. اما آنچه در اینجا مطرح است نحوه قیمت گذاری و شاخصه تعیین قیمت می باشد.
یکی از روش های قدیمی برای مشخص کردن قیمت پسته تعیین انس پسته می باشد که بیانگر قیمت است. به عبارت بهتر می توان گفت با استفاده از اندازه و وزن پسته، انس آن تعیین می شود و رابطه انس با قیمت، عکس می باشد. یعنی هرچه تعداد انس بالاتر باشد میزان قیمت این نوع از رقم پسته، پایین تر است.
مشخص شدن قیمت نهایی پسته به عوامل دیگری مثل موارد زیر بستگی دارد؛
میزان پسته برداشتی در سال جاری.
کیفیت مغز پسته برداشت شده.
خندان و بسته بودن پسته.
ریز و درشت بودن محصول.
چنان که گفته شد روش قیمت گذاری به طور کلی یک نوع می باشد و در این میان عواملی برای نهایی شدن قیمت دخیل هستند.

نحوه قیمت گذاری پسته

اعلام قیمت پسته

نهاد های مختلفی هر ساله پس از مشخص شدن قیمت اصلی انواع پسته ایرانی، اقدام به اعلام آن برای آگاهی مردم می کنند تا بازار فروش قابلیت تغییر و تحول بسیاری در تغییر قیمت نداشته باشد.
از این میان می توان به سایت ارائه پسته ایرانی اشاره کرد که به خاطر ارتباط مستقیم با پرورش دهنده و تولیدکننده پسته، یکی از بهترین منابع برای خرید پسته مصرفی از هر رقمی که دلخواه خریدار باشد، به شمار می آید.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید