پسته داریس
خانه / پسته اردکان / فروش مستقیم پسته مرغوب اردکان

فروش مستقیم پسته مرغوب اردکان

آیا می دانید پسته اردکان با ویژگی هایی مثال زدنی که آن را مرغوب و پرطرفدار کرده بخشی از بازار را در اختیار گرفته است؟ کشاورزان به چند طریق می توانند فروش مستقیم پسته را با سود خوب شاهد باشند؟
می دانیم که یزد بهترین مرکز کشت پسته با خاصیت آب و هوایی گرم و خشک می باشد لذا می توان انتظارات بالایی از آن خطه داشت که خوشبختانه علاوه بر خود یزد، شهر های دیگر آن نیز در این راستا فعال می باشند.
اردکان به عنوان یک شهر بزرگ مستعد کشت پسته در یزد بوده و چهره خوبی از پرورش پسته در این ناحیه به نمایش گذاشته است.

پسته مرغوب

بخشی از بازار سهم پسته مرغوب اردکان

همان طور که می دانید یزد در کشور ما رتبه دار تولید انبوه پسته می باشد و اراضی ۴۰۰۰۰ هکتاری را در شناسنامه پسته کاری خود دارد در این میان اردکان ۸۰۰۰ هکتار آن را به خود اختصاص داده است لذا با تولیدات خوب و نوع مرغوب محصولات خود موفق شده سهمی در بازار پسته کشور به نام خود کند.
پسته اردکان یزد با رنگ مغز زیبا و چشم نواز، طعم عالی، مقاومت بالای درختان در مقابل آفات و بیماری ها متمایز و خاص محسوب می شود که کارشناسان دلیل این خصوصیات منحصر به فرد را در تفاوت ژنتیکی و آثاری که از محیط حاصل می شود عنوان کرده اند.
بهتر است بدانید که این مرکز ارقام بومی پسته را می پرورد که کشاورزان آنها را نامگذاری کرده اند مانند پسته حسن عباسی، حاج عبداللهی و …
خاطر نشان می شود این ارقام با نام های متفاوت از مزه و رنگ مغز پسته متنوع و گوناگونی بهره می برند، حال اگر سرمایه گذاری های لازم در تجاری سازی آنها صورت گیرد می تواند بازار های پر رونق صادراتی را نیز به احاطه خود در آورند.
پسته مرغوب

پسته اردکان در مسیر فروش مستقیم

گفتنی است اردکان نیز مانند اغلب مناطق شور علاوه بر رقم های محلی و بومی گونه های صادراتی مهم را می پرورد، لذا آنها عمدتا محصولات خود را از طیق نمایندگی ها به فروش می رسانند و سال هاست این روال برتری خود را ثابت کرده است.
گفتنی است در بحث خرید و فروش مستقیم روش های بیزنس الکترونیک و جدیدترین متد های تجارت مطرح می شوند که عبارتند از:
  1. فروش مستقیم از طریق فروشگاه های مجازی
  2. فروش بدون واسطه از طریق بورس کالا
  3. فروش مستقیم به نمایندگی ها
خاطرنشان می شود که کشاورزان می توانند به راحتی هر سه روش در راستای کسب سود عالی مدیریت نمایند همچنین می توانند از نمایندگی ها در این مسیر یاری بخواهند.
ذکر این نکته لازم است که بورس پسته اخیرا در کشور راه اندازی شده که فروش مستقیم پسته و تحویل آن به انبار های بورس را فراهم می آورد در این بستر تجاری اقلام مورد نظر به صورت خام مورد معامله قرار می گیرند و ار تباط با سراسر دنیا در آن برقرار است.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاهتان را بنویسید