پسته داریس
خانه / پسته اوحدی / فروش بهترین پسته اوحدی سبزوار

فروش بهترین پسته اوحدی سبزوار

پسته اوحدی با خصوصیات منحصر به فرد خود صادرات پر باری دارد لذا بهترین نمونه به ثمر رسیده از آن در باغات سبزوار فروش خوبی را در عرصه های تجاری خارجی و داخلی به ثبت رسانیده است.
ایران مهد پرورش مرغوبترین پسته های دنیاست و هر شهری که در تولید آن نقش دارد به نوعی پیشینه دور و درازی در این زمینه دارد.
گفتنی است همه ما در حقیقیت پسته را با نام اصیل کرمان می شناسیم اما یزد، دامغان و مشهد نیز با تولیدات برتر شهرت جهانی یافته و عرضه کننده باکیفیت ترین نوع محصول به دست آمده می باشند.
خاطرنشان می شود سبزوار در خراسان رضوی با تاریخچه ای پر بار در کشت پسته به عنوان مهد تولید پسته در این سرزمین خوانده می شود،
این ادعا وجود دارد که تاریخ کشت پسته در سبزوار به پیش از دوره سلجوقیان می رسد.

فروش پسته سبزوار

عرضه بهترین پسته سبزوار

باغات پسته سبزوار با وجود اینکه بی مهری های زیادی نسبت به آنها روا شده است بالای ۳۸۰۰ هکتار را پوشانیده اند در حالی که می توانست بسیار فراتر از این وسعت را در اختیار گیرد اما با توجه به اینکه مراکز فرآوری مناسب و چرخه تجاری قابل قبول در ناحیه نبوده ومنجر به سود جویی دلالان شده از این رو تولید این محصول در سبزوار با کاهش روبرو شده است.
خوشبختانه با تمامی مشکلات موجود در این خطه نیز به کشت متنوع پسته همت گماشته شده و بهترین ارقام تجاری ایران از جمله اوحدی، کله قوچی، اکبری و سپید فیض آباد با بیشترین میزان تولید در صدر تولید قرار گرفته اند که پس از فزآوری به شکل مطلوبی در بازار (سراسر کشور) عرضه می شوند.
گفتنی است اکنون سبزوار عزم خود را جزم کرده و به احداث باغ هایی با قابلیت کشت پسته ارگانیک در منطقه خوشاب پرداخته است چرا که این محصول در صادرات نقش اساسی دارد و می تواند با دریافت تاییدیه های لازم ارقام مختلف پسته از جمله اوحدی و کله قوچی را که با ثمر بخشی قابل قبولی که در جریان است رونق بخشد.
خاطرنشان می شود همیشه بازار های مصرف نیازمند محصولاتی با کیفیت متمایز می باشند لذا سبزوار با تولید پسته اوحدی در نهایت کیفیت که از قضا در ایران از سهم بیشتری جهت پرورش برخوردار شده، توانسته نبض بازار را در دست بگیرد و با فروش مناسب خود را در بازار های بین المللی نیز مطرح نماید.
فروش پسته اوحدی
لازم به ذکر است پسته اوحدی ایران از نمونه های پر باری است که ضمن داشتن اندامی ریز تر نسبت به بقیه از طعم عالی و شکلی گرد بهره می برد در حالی که مغز کاملی دارد و بازار های صادراتی در آسیا، اروپا و روسیه و … متقاضیان این نوع پسته لذیذ و نسبتا ارزان می باشند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

پخش پسته رفسنجان رقم اوحدی

پخش پسته رفسنجان رقم اوحدی

پخش پسته رفسنجان به خصوص رقم اوحدی یا همان فندقی، اکثرا برای صادرات است و …

دیدگاهتان را بنویسید