پسته داریس
خانه / پسته مه لات / قیمت خرید پسته باکیفیت مه ولات

قیمت خرید پسته باکیفیت مه ولات

کدام پسته های با کیفیت مه ولات برای صادرات به کشور های دیگر در نظر گرفته می شوند؟ آیا قیمت خرید پسته های مرغوب مه ولات در بازار بر اساس نرخ جهانی است؟
مه ولات با برخورداری از آب و هوا و موقعیت عالی شرایط تولید پسته در حجم انبوه با کیفیتی مرغوب و مورد پسند عام را دارد به طوری که کیفیتش مورد تایید جهانی قرار گرفته و بازار صادراتی خوبی را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است خراسان در حالی بهترین کانون برای تولید پسته ایران محسوب می شود که بیش از نیمی از پسته این استان در مه ولات و شهر منحصر به فرد آن یعنی فیض آباد تولید می شود.

پسته مه ولات

پسته های صادراتی خطه مه ولات خراسان

در همه جای ایران قابلیت کشت مهمترین ارقام تجاری شناخته شده فراهم می باشد اما در برخی مناطق ارقامی از پسته بهترین عملکرد را در داشته و با بارآوری مناسب قطب تولید آن رقم ویژه محسوب می شوند.
پسته های قابل کشت در مه ولات که در منطقه عبدل آباد و فیض آباد آن رواج دارند عبارتند از:
  • اکبری و کله قوچی با برترین کیفیت
  • پسته اوحدی و احمد آقایی با بزرگترین بازار فروش
  • پسته گرمه و قرمز با عنوان ارقام بومی منطقه
  • پسته بادامی که با کیفیتی کاملا ممتاز و وِیژه در این ناحیه به دست می آید.
قابل ذکر است مه ولات بزرگترین شهر پسته ای است که نیاز بازار را به مصرف تازه به تازه و خشک نشده به عنوان تره بار تامین می کند زیرا ارقامی مانند بادامی، قرمز و گرمه با مزیت پیش رس بودنشان در حالی که از طعمی لذت بخش بهره می برد این موقعیت را فراهم می سازند.
لازم به ذکر است که پسته بادامی در این خطه زر خیز بیشترین حاصل را به بار آورده و بازار صادراتی آن از همه داغتر است لذا کشور هایی همانند هند، روسیه و … از مشتریان همیشگی آن محسوب می شوند.
خاطرنشان می شود انواع رقم های پسته مه ولات بر اساس آنچه در بالا نیز ذکر شد به ممالک همجوار ایران همانند پاکستان، افغان ها، عراق و … صدور می شود.
قیمت خرید پسته

قیمت مناسب برای خرید ویژه پسته مه ولات

خوشبختانه هر خطه پسته خیز کشورمان در صادرات موفق این محصول موفق بوده و همین موضوع موقعیت ایران را در صادرات پسته حفظ و جایگاه جهانی اش را اعتلا بخشیده است فقط کافیست صنعت مربوط به پسته اندکی مدرن و پیشرفته تر شود تا شاهد رونق بیش از پیش صدور و عرضه بهترین پسته با شرایطی بهتر در تمام دنیا باشیم.
اما قیمت، مهمترین پارامتر در تمامی جوامع برای رقم زدن تجارتی پایدار محسوب می شود لذا امروزه هر کالای ایرانی برای اینکه بازار فروش خوبی را به دست آورد و در آن تثبیت شود به مهمترین موارد بین المللی توجه کرده و آنها را به کار می بندد.
پسته مه ولات از زمین های باغی به وسعت ۲۲۰۰۰ هکتار حاصل می شوند که البته به صورت تقریبی ۸۰۰۰ هکتار از آنها هنوز به ثمر دهی نرسیده اند اما کیفیت بسیار خوب و بازار پسندی آنها فروش ایده آلش را به همه شهر های بزرگ ایران همانند تهران ، اصفهان و … فراهم می کند در حالی که شاید از قیمت حقیقی خود بهره مند نیاشند چر ا که اغلب فروش فله را تجربه می کند و از طرفی جهت فرآوری های کامل و آزمایشات لازم از استان های همجوار یاری گرفته می شود.
گفتنی است پسته های این خطه با فراوانی تولیدی که دارد بر حسب رتبه بندی کیفی، و توجه به ظاهر، هزینه های صرف شده و … بهترین نرخ را می گیرند و اما بهتر است این نکته را به خاطر سپرد که پسته های مه ولات با قابلیت حضور در چرخه صادرات از نرخ جهانی پیروی می کنند لذا نمیتوان هیچ تفاوتی میان این محصولات با انواع دیگر پسته تولید شده در کشور قائل شد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت انواع پسته تازه مه ولات

چطور می شود به شناخت نسبی از انواع پسته تازه ایرانی دست یافت؟ آیا پسته …

دیدگاهتان را بنویسید