پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / صادرات فله ای پسته کله قوچی خام

صادرات فله ای پسته کله قوچی خام

رونق صادرات بهترین پسته خام به صورت فله ای و بسته بندی شده چگونه ارزیابی می شود؟ پسته کله قوچی تازه چگونه مورد خرید و فروش قرار می گیرد؟
می دانیم پسته ارقام و انواع مختلفی دارد که در مناطق جغرافیایی خاصی در کشورمان که از آب و هوای گرم و خشک برخوردارند مورد پرورش قرار می گیرد، یکی از ارقام تجاری و مهم پسته، رقم کله قوچی است که درصد بالایی از سهم صادرات را به نام خود کرده است.

بازار صادراتی پسته خام کشور

پسته خام به همان صورتی که برداشت می شود بدون هیچ اقدام دیگری وارد چرخه خرید و فروش می شود تشخیص تازگی و کهنه بودن پسته های خام به راحتی ممکن است و بو و طعم موجود به راحتی آن را بازگو می کند.
اما پسته تازه در آخرین ماه تابستان وارد بازار می شود که دارای دو ویژگی منحصر به فرد می باشد:
  • طعم دل پذیر پسته
  • رنگ روشن و شفاف پسته
پسته خام
شهرستان رفسنجان بخش عمده صادرات پسته ایران را به خود اختصاص داده ضمن اینکه بهترین ارقام پسته مانند اکبری یا کله قوچی در این منطقه پرورش می یابد.
به نظر می رسد ایران پهناور با اینکه بزرگترین صادر کننده پسته به عنوان یک محصول کشاورزی لوکس و گران قیمت است اما دارای نقاط ضعفی در ارسال این محصول می باشد، به صورتی که غالبا صادرات پسته به صورت خام، شور و سایر محصولات وابسته را به صورت فله ای شاهد هستیم و بسته بندی های ویژه فروش فله ای برای آن به کار می رود.
فعالان در عرصه صنعت پسته معتقدند که برای داشتن صادرات پرسود باید از روش های بسته بندی خوب و سطح بالا استفاده شود که هنوز کشورمان گام های اساسی را در این رابطه برنداشته است.
اما باید دانست در اصل صادرات در قالب های متنوع مانند صادرات فله ای ارقام پسته، استاندارد های جهانی دخیل هستند و برای همین منظور کیفیت محصول از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
اگر نگاهی به ویژگی های پسته کله قوچی بیاندازیم خواهیم دید این رقم جزو محصولات دیررس می باشد که به نسبت سایر ارقام کمتر می توان حضور آن را در بازار پسته تازه مشاهده کرد، اما فروش و صادرات خام این محصول رونق دارد و معاملات مربوط به آن را می توان در بستر اینترنتی، نمایندگی ها و … پیگیری کرد که تجار و بازرگانان همواره دنباله رو آن هستند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید