پسته داریس
خانه / پسته صادراتی / قیمت پسته تازه صادراتی در تهران

قیمت پسته تازه صادراتی در تهران

در بزرگترین بازار خشکبار تهران می توان چه محصولاتی را مشاهده کرد؟ قیمت پسته تازه و انواع دیگر صادراتی آن چگونه تعیین می شود؟
همیشه در صادرات کالا بهترین و مرغوبترین آنها را از نظر ویژگی های ظاهری، ارزش غذایی و … در نظر می گیرند.
در مورد محصولات کشاورزی نیز این قانون حاکم است اما باید گفت همه محصولاتی صادراتی که بازار جهانی را تسخیر کرده اند در داخل کشور نیز عرضه می شوند از آن جمله خشکبار و به ویژه بهترین انواع پسته ایرانی است که ارقام تجاری و صادراتی آن با برخورداری از بهترین کیفیت در بازار های اصلی تهران عرضه و در اقسا نقاط کشور پخش می شوند.

پسته صادراتی

بازار خشکبار تهران مرکز اصلی پخش پسته

گستردگی بازار خشکبار تهران بر هیچ کس پوشیده نیست، بزرگترین بازاری که می توان حضور تجار و بازاریانی که همگی در عرصه خرید و فروش انواع مغز ها و محصولات کشاورزی با عنوان آجیل و میوه خشک فعالیت دارند را مشاهده کرد همچنین می توان شاهد عرضه چنین محصولاتی در سراسر کشور از طریق این بازار بود.

محصولاتی که در بازار خشکبار قابل عرضه هستند عبارتند از:
  • مغز هایی مقوی که آجیل را تشکیل می دهند.
  • انواع خشک شده میوه هایی مانند انجیر، خرما و …
پسته یک محصول استراتژیک در دنیای کشاورزی است که با اهمیتی که دارد جزو محصولات مهم صادراتی کشور به حساب آمده و سود فراوان و ارز آوری برای کشور دارد.
اما قیمت پسته بر اساس نوسانات بازار بررسی و تعیین می شود اما باید دانست المان هایی نیز در تعیین قیمت انواع پسته نقش دارند که عبارتند از:
  • کیفیت پسته
  • ارقام و انواع مخصوص (تجاری) پسته
  • نیاز بازار و چگونگی تامین آن
  • چگونگی فرآوری آن از نظر تازگی یا شور بودن
  • چگونگی بسته بندی ان در عرضه فله ای و …
پسته صادراتی

گرانی پسته تازه صادراتی

خاطر نشان می شود با توجه به اینکه پسته محصولی گران قیمت است و همه آن به دلیل خاص بودن این محصول، حساسیت هایی که در کاشت و پرورش آن وجود دارد و همچنین ارزش غذایی بی بدیل آن می باشد اما پسته تازه و خام به نسبت نوع شور و مانده آن از لحاظ قیمت گرانتر است چرا که پسته تازه در فصل برداشت وارد بازار می شود و با عطر و طعم مخصوصش سرشار از خواص مفید، طبیعی و ویتامین هاست، لذا این نوع پسته در همان زمان مشتریانی ویژه دارد و وارد چرخه صادرات نیز می شود و آنچه باقی می ماند فرآوری شده و غلبا به صورت شور و یا سایر فرآورده های دیگر وارد بازار خشکبار و … می شوند.
از این رو پسته تازه به دلیل ویژگی های مذکور گرانتر و بازار پسند تر می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

شرکت صادراتی پسته بسته بندی شده

یک نمونه از خشکبار هایی که در ایران تهیه می شود و در تمام دنیا مشتری دارد پسته می باشد. شرکت صادراتی پسته بندی شده بهترین و مرغوب ترین نوع این محصول ها را برای

دیدگاهتان را بنویسید