پسته داریس
خانه / پسته / بزرگترین تولید کننده پسته در جهان

بزرگترین تولید کننده پسته در جهان

 تولید پسته به قرن ها پیش بازمی گردد، پسته درخت کوچکی است که ابتدا در آسیا کشت شد، این آجیل پرطرفدار بسیار خوشمزه است و خواص زیادی دارد. آمریکا، ایران، چین، ترکیه، سوریه، یونان و ایتالیا از بزرگترین تولید کننده های پسته در جهان هستند.

بزرگترین تولید کننده پسته در جهان

کشورهای تولید کننده پسته

کشورهای تولید کننده پسته همانطور که گفتیم آمریکا، ایران، چین، ترکیه، سوریه، یونان، و ایتالیا بزرگترین کشور های تولید کننده پسته در جهان هستند. این کشور ها علاوه بر تولید مقدار زیادی از آن را نیز صادر می کنند. مثلا کشور ترکیه با تولید پسته درآمد خوبی کسب می کند.

پسته ترکیه یکی از بهترین پسته ها در جهان است زیرا بسیار خوشمزه و چرب است، این پسته در جهان خریداران زیادی دارد و قیمت آن بستگی به نوع آن دارد. تولید پسته تجارت خوبی را در کشور ها ایجاد کرده است.

لیست قیمت پسته در بازار های داخلی و خارجی

لیست قیمت پسته در بازار های داخلی و خارجیلیست قیمت پسته در بازار های داخلی و خارجی به کیفیت آن وابسته است مثلا در ایران پسته خندان پرطرفدار ترین و پرفروش ترین نوع پسته است و پرفروش بودن آن به خاطر این است که بسیار خوشمزه است و اینکه کیفیت بالایی دارد مثلا در این محصول نمی شود حتی یک دانه پسته خراب شده پیدا کرد.

قیمت پسته در خارج از کشور بالاتر است. قیمت پسته فندقی دهن بسته در بازار نسبت به پسته های خندان ارزان تر است، و این ارزانی به این علت است که معمولا پسته های دربسته کیفیت پایینی دارند و طعم خوبی ندارند.

قیمت خرید پسته فندقی دربسته از باغداران به صورت مستقیم قطعا هزینه کمتری را برای خریداران دارد زیرا باغداران معمولا قیمت های ارزان تری دارند، این عامل باعث شده است تا خریداران بیشتر از این نوع خرید استفاده کنند تا اینکه از شرکت های تجاری و یا اینکه از شهر های دیگر تولید پسته خرید کنند.

با توجه با قیمت بالای این نوع پسته در سال های گذشته تقاضا برای خرید پسته دهن بسته بسیار کم شده است. قیمت این محصول در تمام ماه های سال بالا و پایین نمی شود فقط در ماه دوازدهم سال به شدت قیمتش بالا می رود.

بازار خرید و فروش عمده پسته

بازار خرید و فروش عمده پستهبازار خرید و فروش عمده پسته در ایران بازار خوبی دارد، قیمت پسته در تمام ماه های سال ثابت است اما با نزدیک شدن به ماه دوازدهم سال قیمت آن بالا می رود و این بالارفتن قیمت باعث می شود که خیلی از مردم از خرید آن صرف نظر کنند.

اما در بازار های آجیل و خشکبار گاهی پسته با کیفیت و قیمت پایین تر نیز پیدا می شود و این مناسب بودن قیمت به این خاطر است که باغداران پسته خود را با دست خود به فروش می رسانند. اما برخی باغداران که درشهر مغازه ندارند مجبور می شوند که محصول خود را با قیمت پایین بفروشند.

مشخصات و ویژگی های بهترین پسته

مشخصات و ویژگی های بهترین پستهپسته  اولین بار در قرن های گذشته در جنوب آسیا کشت شد، این محصول پرطرفدار بعد ها افراد زیادی را به خود جذب کرد و زمینه ساز درآمد بسیار زیادی برای کشور ها شد. پسته اکبری، پسته فندقی، پسته خندان، پسته اوحدی، پسته گیلانی و انواع پسته دامغان از بهترین نوع پسته در ایران هستند.

مشخصات و ویژگی های بهترین پسته این است که خندان باشد یعنی اینکه دو طرف پسته باز باشد و مغز آن پیدا باشد زیرا پسته های دربسته کیفیت ندارند و خیلی زود فاسد می شوند. دیگر ویژگی یک پسته خوب این است که رنگ آن سبز و صورتی باشد و طعم خوبی داشته باشد.

البته خیلی از مردم برای اینکه بهترین پسته را خریداری کنند، به بازار پسته می روند و پسته هایی که به آن ها لبخند می زنند را انتخاب می کنند و می خرند اما در واقع پسته خندان واقعی را خریداری نکرده اند زیرا برخی فروشندگان آجیل و خشکبار با یک  عملیات کاری می کنند که پسته های دربسته باز شوند پس مراقب باشید که این گونه پسته هارا خریداری نکنید و حتما قبل از خرید مزه آن هارا بچشید و از باکیفیت بودن پسته اطمینان حاصل کنید.

مطلب پیشنهادی

مرکز فروش بهترین پسته صادراتی ایران

به طور کلی ما ایرانیان مصرف آجیل بسیار بالایی داریم. در مهمانی ها و دور همی ها از جمله دید و بازدید های ایام عید نوروز، شب نشینی های فاملی و شب یلدا و سایر مناس

دیدگاهتان را بنویسید