پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / چگونه پسته دهان بسته را خندان کنیم؟

چگونه پسته دهان بسته را خندان کنیم؟

چگونه پسته دهان بسته را خندان کنیم؟ آیا متد آب خندان در کنار مکانیکی، مربوط به همین موضوع است یا خیر؟
با برداشت محصول پسته ممکن است ناگریز با پسته های سربسته ای مواجه شویم که در شرایطی منعکس از وضعیت آب و هوا و … چنین محصولی حاصل می شود.
اما باید اذعان کرد هرگز چنین محصولی بدون بازار نخواهد ماند زیرا در حالت اول بهترین گزینه برای مغز گیری و به کاربردن آن برای مصارف مختلف می باشد در ثانی بازار هایی وجود دارند که چنین اقلامی را خریداری و با آبخندان نمودن و فرآوری بسیار مناسب به مصرف عمومی رسانده و حتی برای صادرات عرضه می کنند.

پسته خندان

تفاوت اساسی میان پسته آب خندان و خندان

پسته خندان از آنجایی اهمیت دارد که طبیعتا این ویژگی را داشته و مهمترین پارامتر برای ارزش گذاری و تعیین نرح محسوب می شود.
گفتنی است عوامل متعددی علاوه بر آب و هوا در شکافته نشدن پوست پسته دخیل هستند که عبارتند از:
  • ویژگی های مرتبط با رقم پسته
  • فقیر و غنی بودن خاک تحت کشت
  • چگونگی عملیات کاشت
  • انتخاب زمان برداشت
  • و …
خاطر نشان می شود این دو نوع پسته تفاوت های اساسی دارند که می توان با داشتن آگاهی از آن به شناخت پسته خندان مصنوعی مسلط بود آنها از این قرارند:
  • پوست استخوانی با فشار اندک بسته خواهد شد.
  • سطوح داخلی این اقلام طیف رنگی تیره تری دارند.
  • پوست نازک و لطیف مغز به راحتی با دست جدا می شود.
  • ممکن است در مزه آن ردی از رطوبت احساس شود.
شایان ذکر است در صورتی که اهمیت داشته باشد پسته حتما از نوع خندان باشد بهتر است در فصل برداشت پسته، پسته های تازه و خام مورد خرید قرار گیرند که به بازار نیز عرضه می شوند.
پسته دهان بسته

روش حصول پسته خندان از ارقام در بسته

چگونه پسته های دهان بسته را خندان کنیم؟ شاید سوال خیلی از افراد باشد تا بتوانند پسته های شکافته نشده خود را صرف نظر از استفاده مغز پر کاربردش به این صورت نیز عرضه کنند.
اولین و مهترین روش خندان کردن، متد خندان سازی مصنوعی است است، که بر پایه دو راهکار انجام می شود در حالی که هرکدام برای ارقامی مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا دهان بسته های احمد آقایی و اکبری را با روش سرد و گرم، خندان می کنند، به صورتی که اول پسته ها را کاملا با دستگاه داغ کرده و سپس درون آب سرد می ریزند و بعد دوباره گرم می کنند در این صورت است که به علت اختلف دمای ناگهانی، دهان پسته باز و پسته تبدیل به خندان می شود.
برای پسته دهان بسته کله قوچی علاوه بر روش بالا به صورت مکانیکی ابتدا یک ترک کوچک بر پسته ایجاد کرده و سپس تمامی مراحل بالا در آن به اجرا در می آید که مکانیک خندان نیز نامیده می شود.
این دو راه از عمده ترین متد ها برای خندان کردن پسته دهان بست است و امروزه به صورت مکانیزه به این امور پرداخته می شود.
ایران به خوبی میتواند علاوه بر استفاده از مغز انها صادرات پر بارش را به کشور های متعددی رقم بزند در حالی که سود آن به نسبت بهتر می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید