پسته داریس
خانه / پسته خشک / عرضه پسته خشک یزد جهت صنعت سوهان

عرضه پسته خشک یزد جهت صنعت سوهان

پسته خشک جهت چه مواردی کاربرد دارد؟ از نقش پسته در سوغات ایرانی و کارایی آن در صنعت سوهان قم چه می دانید، آیا می دانید پسته یزد بیشتر از سایرین برای صنعت سوغاتی کشور عرضه می شود؟
گفتنی است پسته با کاربرد های فراوان جایگاهی ویژه در جهان برای خود دست و پا کرده است و روز به روز که از قابلیت های خوبش در درمان، دارو و … به اثبات می رسد بر طرفدارانش می افزاید.
پسته های خشک و خام و رست شده پای ثابت آجیل ایرانی برشمرده می شوند و سایر فرآورده هایی که از مغز حاصل آیند راهی صنعت خوراکی کشور می شوند که در این میان صنایع تولید سوغاتی از عمده کاربران پسته هستند.

عرضه پسته

نقش پسته در صنعت سوغاتی ایران

همانطور که می دانید ایران مهمترین مرکز در تولید پسته جهان است به طوری که صادرات آن را به تمام دنیا عهده دار شده است.
گفتنی است ایران به عنوان یک سرزمین پهناور مرکز بهترین سوغاتی های جهان است، سوغاتی هایی که خوراکی هستند یا از هنر دست حاصل شده اند، آنچه که بیش از همه برای همگان ماندگار می شود طعم خوش خوراکی هاست که ممکن است در ذهن یا به قولی زیر دندان ماندگار شود.
باید گفت هر شهر ایران بهترین تحفه ها را برای ارائه دارد، و معروفترین ترین آنها سوهان قم، گز اصفهان، باقلوای یزد هستند.
اگر دقت کرده باشید در همه این سوغاتی های مخصوص اثری از پسته را می توان دید که به تناسب نیاز در آن استفاده می شود.
می توان پسته کامل استفاده کرد یا خرد و آسیاب شده اما مهم این است که پسته طعم ویژه اش را به وام می دهد طعمی که اصالت ایرانی دارد و پسته ایران در تمام دنیا پر آوازه می باشد.
اکنون یزد با برترین تولیدات پسته خود از اصلی ترین تامین کنندگان پسته مورد نیاز سوهان قم می باشد، شیرینی مخصوصی که پسته از مواد اصلی و اولیه آن به شمار می آید.
بر همین اساس هیچ گاه نباید از کاربرد پسته خشک در تولید بستنی، شیرینی ها و … به عنوان ماده ای غنی غافل شد، از طرفی همواره پسته های خشک بیشترین تقاضا را دارند که دلیل عمده آن به ماندگاری بالایش باز می گردد.
خاطر نشان می شود با نظر به اینکه صادرات پسته رفسنجان بسیار بیشتر از دیگر نمونه هاست لذا شاهد تامین پسته برای نیاز کشور از طریق یزد و دامغان و … به شکل ملموسی هستیم در حالی که از نظر کیفی با رفسنجان برابری می کنند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

صادرات پسته رفسنجان

فروش و صادرات انواع پسته خشک رفسنجان

صادرات انواع پسته خشک رفسنجان به صورت خام به کشور های اروپایی همواره با مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید