پسته داریس
خانه / پسته اکبری / خرید عمده پسته اکبری با بهترین کیفیت

خرید عمده پسته اکبری با بهترین کیفیت

مرغوب‌ترین، تجاری‌ترین و بهترین نوع پسته‌ای که در ایران برداشت می‌شود پسته اکبری است که نسبت به پسته احمد آقایی، پسته فندقی و پسته کله قوچی کشیده‌تر است و ارزش تجاری بالاتری هم دارد. این نوع پسته عموماً در رفسنجام و کرمان به خوبی کشت می‌شود ولی در سایر شهرستان‌های پسته خیز دیگر ایران نیز این رقم به خوبی برداشت می‌شود. خرید عمده پسته اکبری به روش های متعددی امکان پذیر است از جمله خریداینترنتی و خرید از طریق تماس تلفنی با تولیدکننده و نمایندگان فروش آن.

خرید عمده پسته اکبری با بهترین کیفیت

خریداران عمده پسته اکبری در کشور

خریداران عمده پسته اکبری در کشورنوع درخت پسته اکبری به شکلی است که به سرمای زمستانی زیادی نیاز دارد و در مقابل سرما نیز مقاوم تراست، درخت پسته اکبری در مناطق گرمسیری کمتر کاشته می‌شود و اگر کاشته شود محصول به خوبی پسته مناطق سردسیرتر نمی‌دهد.

پسته اکبری در انس بین 20 تا 26 برداشت می‌شود که این موضوع بستگی به نوع خاک، محل کاشت و نوع آب و هوا و البته نژاد درخت دارد اما با این حال پسته انس 24 دارای فراوانی بیشتر در نوع اکبری بوده و درشت محسوب می‌شود.

 خریدار پسته به خرید پسته اکبری در بازار پسته تهران مباردت می ورزد زیرا خرید پسته صادراتی آن هم از نوع پسته اکبری دامغان یکی از انتخاب های بهینه است.

عمده فروشی انواع پسته صادراتی تهران

عمده فروشی انواع پسته صادراتی تهرانپسته اکبری حتی از پسته احمد آقایی نیز درشت‌تر است و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. مشتریان داخلی و خارجی این نوع پسته بسیار زیاد هستند و بالغ بر 80 درصد از پسته اکبری ایران وارد بازارهای بزرگ جهانی می‌شود. پسته اکبری را پسته مجلسی و یا پسته لوکس هم می‌نامند و از نظر قیمت به نسبت سایر پسته‌ها قیمت بالاتری دارد.

عمده تفاوت بین پسته‌های اکبری شهرستان‌های مختلف را انس پسته اکبری تعیین می‌کند. هر چند این نوع پسته به آفت حساس است ولی با این وجود شرایط زمین، نوع آبیاری و طول سرما گیاه پسته اکبری در بزرگ‌تر شدن و مرغوب‌تر شدن پسته آن نقش اساسی دارد.

توزیع ارزانترین پسته اکبری در سراسر ایران

توزیع ارزانترین پسته اکبری در سراسر ایرانپسته اکبری از خانواده پسته‌های بادامی و یا کشیده است و طبقه بندی می‌شود. درخت این پسته دیرتر از سایر پسته‌ها به گل می‌نشیند و به همین دلیل دیرتر هم میوه ان می‌ رسد و بر خلاف اکثر نمونه‌ها که در اوایل شهریور تا اواسط شهریور آماده برداشت می‌شود نمونه پسته اکبری را باید معمولاً اواخر شهریور برداشت کرد.

معمولاً پسته اکبری به دلیل اینکه سرما دوست است و با توجه به اینکه دیرتر می‌رسد و آماده برداشت می‌ شود در صورت توجه نا کافی ممکن است دچار گرما زدگی شود، درض من به آفت نیز درخت این پسته حساسیت زیادی دارد و از این رو گفته می‌ شود پرورش و تولید پسته اکبری نسبت به نمونه‌های دیگر سخت‌تر است و درخت این نوع پسته مراقبت بسیار جدی‌تری را نیاز دارد.

مهمترین ویژگی های پسته اکبری مرغوب

مهمترین ویژگی های پسته اکبری مرغوبپسته اکبری ایران جایگاه خیلی ویژه‌ای در بین تجار خارجی دارد و هر ساله قبل از برداشت میزان قابل توجهی از این میوه پیش فروش می‌شود. محبوبیت پسته اکبری در دنیا عمدتاً به دلیل طعم و مزه بسیار خوب آن و البته درشت بودن و زیبا بودن این نوع پسته است. درخت پسته اکبری دارای قدرت رشد تقریبی متوسط می‌باشد، یان نوع درخت در بسیاری از استان‌های پسته خیز ایران پرورش داده می‌شود اما رقم پسته اکبری رفسنجان و بعداً کرمان مرغوب‌ترین نوع است.

ارتفاع درخت پسته اکبری به‌صورت تقریبی 297 سانتی متر و عرض تاج آن در حدود 380 سانتی متر تخمین زده می‌شود. این درخت در اوایل ده سوم فروردین شکوفه می‌دهد و حدوداً 10 تا 11 روز به گل می‌نشیند. حدود 8 درصد برگ ساده، 43 درصد سه برگچه، 13 درصد چهار برگچه و 36 درصد پنج برگچه مشخصات برگ‌های درخت این نوع پسته است. طول هر برگ به‌صورت میانگین 158 میلی متر و عرض آن در حدود 141 میلی متر است.

مطلب پیشنهادی

فروش پسته اکبری | ارائه دهنده برتر ارقام مختلف پسته

انواع مختلفی از پسته در کشور ما کشت و یافت می شود.‌ پسته اکبری یکی از چهار قلم نوع پسته ها با کیفیت ایرانی هستند که در بازار کشور یافت می‌شود. مراکز معتبری در س

دیدگاهتان را بنویسید