پسته داریس
خانه / پسته ارگانیک / تولید پسته ارگانیک صادراتی در ایران

تولید پسته ارگانیک صادراتی در ایران

وضعیت تولید پسته ارگانیک در ایران چگونه است؟ کدام مناطق کشور به تولید پسته بیولوژیک بدون سموم و کود ها توجه فراوان دارند؟ آیا استقبال بازار صادراتی از پسته طبیعی و دارای گواهی ارگانیک خوب است؟
چند سالی است که بسیار در مورد تولیدات باغی و زراعی ارگانیک شنیده می شود، محصولاتی که در فرآیندی طبیعی و کاملا کارشناسی شده حاصل می شوند در حالی که هیچ گونه مواد غیر طبیعی و سموم در پروسه رشد و باردهی درخت استفاده نمی شود.
ضرورت چنین تولیداتی را می توان در انواع بیماری هایی دید که عامل بسیاری از آنها استفاده بی رویه و کود ها و … در کشت محصولات کشاورزی است که در تامین خوراک انسانی نقش مستقیم دارند.
پسته نیز محصولی است که هم اکنون در ایران شاهد کشت ارگانیک و معمولی آن هستیم ضمن اینکه این شیوه هنوز فراگیر نشده و تنها برخی باغات در مناطقی از کشور در چنین حالتی تکامل می یابند.

پسته صادراتی

بهترین پسته ارگانیک صادراتی

همانطور که می دانید پسته برترین دستاورد کشاورزی است که صادرات پر رنگی دارد و رونق آن برگرفته از مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد این کالای ایرانی می باشد.
امروزه ایران صادر کننده بهترین پسته به دو صورت معمولی و ارگانیک می باشد که نوع ارگانیک با اینکه در باغات کمتر به آن پرداخته شده است اما جنگل ها میزبان بهترین نوع (بنه یا پسته جنگل) هستند.
گفتنی است پسته یکی از محصولاتی است که به روش ارگانیک قابل کشت می باشد لذا این روند در اغلب تولیدات (علاوه بر پسته) مورد توجه قرار گرفته، می توان گفت زرندیه در استان مرکزی اولین باغ پسته ارگانیک را در کشور داراست و هر رقم پسته در آن کشت می شود در حالی که از سموم شیمیایی به دورند و گواهی نامه های لازم را نیز دریافت کرده اند.
در حال حاضر به جز زرندیه در مناطق کرمان نیز به این مهم پرداخته می شود و زیربنا های لازم گذاشته شده است چرا که بازار های جهانی بسیار متقاضی این محصول هستند که به خاطر سلامت آن و تاثیرش در سلامت جامعه می باشد.
خاطرنشان می شود که زرندیه با بیش از دو دهه سابقه در کشت پسته سالم زیست محیطی (بیولوژیک)، عنوان نخستین تولید کننده چنین محصولی را دریافت کرده و صادر کننده برتر در این حوزه می باشد.
فلذا با توجه به اینکه اغلب کشور ها اکنون خرید محصولات ارگانیک را اولویت داده اند و پسته ایران از بازار فروش خوبی برخوردار است بنابراین کشاورزان در اغلب نقاط پسته خیز در فکر رونق بخشیدن به آن هستند.
پسته صادراتی

بازار صادراتی پسته طبیعی ایرانی

می دانید که علاوه بر تولید پسته ارگانیک در زرندیه، پسته های وحشی ایران که در بسیاری از مناطق شاهد رشدشان هستیم از بازار خوبی برای صادرات برخوردارند اما مهمترین کشور هایی که تقاضای پسته ارگانیک ایرانی را دارند و استقبال پرشوری را از آن رقم می زنند عبارتند از:
  • آلمان
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • و …
خوشبخانه این محصول نیز دارای تنوع فرآورده است چرا که علاوه بر اینکه انواع ارقام پسته مورد توجه اند حتی اگر پسته ها دهان بست نیز شوند، مغز پسته ارگانیک با فروش بالا در صدر قرار گرفته و بازار خوبی خواهد داشت و نباید از سایر فرآورده ها مانند کره و کرم غافل شد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

فروش پسته ارگانیک

مرکز فروش پسته ارگانیک خام اردکان

در دنیای امروزه که همه چیز مصنوعی و غیر طبیعی شده است بسیاری خواهان خرید …

دیدگاهتان را بنویسید