پسته داریس
خانه / پسته ممتاز / قیمت پسته ممتاز زرند

قیمت پسته ممتاز زرند

قیمت پسته ممتاز زرند در رنج پسته فندقی است، اما یا یک تفاوت که این رقم را بیشتر به منظور مغز پسته آن مورد استفاده قرار می دهند و مغز پسته آن گران ترین مغز پسته گلدار موجود در بازار نیز می باشد.

قیمت پسته ممتاز زرند استان کرمان از نظر رنجی همانند پسته فندقی و یا حدودی بالاتر است، اما مغز پسته ممتاز زرندی را می توان گران ترین نوع مغز گلدار موجود در بازار دانست و کمتر اتفاق می افتد که پسته خندان ممتاز و دهان بسته آن را به منظور موارد استفاده غیر از مغز بهره ببرند و عمده تولیدات ممتاز این شهرستان برای تولید مغز مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول کمتر اتفاق پیش می آید، که پسته خندان را تبدیل به مغز پسته کنند و فقط در مواردی که مغز بسیار زیبا باشد، این روند صورت می گیرد و یکی از ارقامی که  اکثرا پسته خندانش را تبدیل به مغز پسته می کنند، پسته خندان ممتاز زرندی است و حتی قیمت پسته ممتاز زرندی که تبدیل مغز پسته می شود، بسیار بالا می رود، باز چون بسیار زیبا و مشتری پسند است این کار انجام می گیرد.

قیمت پسته ممتاز زرندی برای مغز پسته

چون قیمت پسته ممتاز زرندی بالا بوده برای تولید مغز آن را به صورت دست شکن انجام می دهند، یعنی با استفاده از نیروی انسانی این پسته را تبدیل به مغز پسته می کنند تا درصد خرد و پرت آن نزدیک به صفر شود.

همان طور که از عکس مغز پایین پیداست، که مغز پسته ممتاز بسیار زیبا بوده و این نمونه هم گلداری بینظیری و هم تنه سبز رنگی که با این اوصاف تمامی پارمتری یک مغز ایده آل را یک جا با هم این مغز دارد.

پسته دهان بسته ممتاز زرند را هم برای تولید مغز پسته استفاده می کنند و عرضه پسته آب خندان ممتاز به جزء موارد محدود و انگشت شماری صورت می گیرد.

 

صادرات مغز پسته ایران به هند

مغز پسته ایران از مهمترین محصولات صادراتی در زیر گروه خشکبار و میوه خشک به کشور هند می باشد.
این محصول در بسته بندی های کارتن وکیوم های 10 و یا 12 قابل عرضه است.

عمده محصولات کشاورزی ایران به مقصد هند برای بنادر موندرا و ناواشیوا بارگیری می گردد زیرا بازار اصلی پخش خشکبار در هند در شهر های نزدیک این دو بندر قرار دارند.

از مهمترین ویزگی های مغز پسته ایران برای هند گلدار بودن و همچنین سایز بزرگ آن است.

هند از بازار های روبه رشد برای کالا های ایرانی بشمار می رود و طیق پیش بینی سازمان ملل جمعیت این کشور طی چند سال آینده از چین عبور کرده و به کشور اول دنیا تبدیل خواهد شد و همین امر موجبب گردیده ایران به این کشور به دید یک بازار نو ظهور نگاه کند.

پسته مغزی به چه پسته ای اطلاق می شود؟

پسته زمانی که از درخت چیده می شود یه به صورت دهان باز است و یا بسته که نوع بسته آن را برای مصارف مغزی و آبخندان استفاده می کنند.
پسته های مغزی به پسته های گفته می شود که مغز آن زیبا بوده و طی فزآیندی مکانیکی آن را جداسازی و سورت و سپس برای فروش به بازار های جهانی اماده می کنند.

پسته های دهان باز هم در بعصی مواقع برای مغزاشان مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص پسته ممتاز زرندی که مغز توپل و چشم نوازی دارد.

باتوجه به رقبای مهم ایران در زمینه پسته، مغز پسته می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات این محصول استراتژیک کشاورزی باشد به خصوص برای کشور های اروپایی که نتوانسند جایگرین مناسبی برای مغز پسته ی ایرانی پیدا کنند.

 

مطلب پیشنهادی

فرآوری و بسته بندی لاکچری کارخانه مغز پسته زرند ممتاز

فرآوری و بسته بندی لاکچری کارخانه مغز پسته زرند سبب شده تا وزیر و مسئولین …

دیدگاهتان را بنویسید