پسته داریس
خانه / پسته کوهی / عرضه مستقیم پسته کوهی ممتاز

عرضه مستقیم پسته کوهی ممتاز

محل رویش اصلی پسته کوهی در کشور ایران چه مناطقی است؟ پسته کوهی برای چه مصارفی مورد استفاده بوده و عرضه مستقیم این محصول ممتاز به چه صورت می باشد؟
پسته کوهی در جنگل های طبیعی پسته (به صورت خودرو) در نقاط مختلف کشور می روید و ضمن اینکه میوه ای با طعم بسیار خوش و دلپذیر است در زمره گیاهان دارویی قرار می گیرد.
بنه یا پسته کوهی هنگامی که کال است مزه ترش آن مثال زدنی است و بدون اینکه پوسته ضخیمی داشته باشد به راحتی قابل خوردن می باشد اما به تدریج که رسیده می شود نیاز به شکستن پوسته ضخیمش وجود دارد.

پسته کوهی

دانستنی های پسته کوهی ایرانی

گفتنی است این نوع پسته طبیعی (کوهی یا وحشی) در کشور ما رویشگاه های متنوعی دارد مانند خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان، بلوچستان و …
باید دانست سرخس بخش اعظم جنگل های پسته کوهی کشور را در اختیار دارد، جنگلی که به عنوان یک منطقه زیست محیطی منحصر به فرد در دنیا شناخته می شود.
ویژگی ها و مصارفی که پسته کوهی دارد عبارتند از:
  • به عنوان آجیل و خشکبار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • محصولی منحصر به فرد که بازار صارداتی خوبی را دارد.
  • طعم عالی و ارگانیک بودن، پسته کوهی را متمایز جلوه می دهد.
  • نوعی شیره یا صمغی مخصوص دارد که عنوان سقز را به خود گرفته و خاصیت دارویی فراوان دارد و دارای کاربرد های مختلف دیگر نیز می باشد.
  • ارتفاع درخت پسته کوهی تا بیش از ۸ متر نیز می رسد.
  • در مناطق مختلف کشور مغز این میوه کاربرد غذایی و دارویی متفاوتی دارد.
پسته کوهی

بازار خرید و فروش پسته کوهی

با توجه به اینکه عمده پسته کوهی در ایران از جنگل های طبیعی سرخس تامین می شود لذا شاهد بازار خرید و فروش گسترده این محصول در آن ناحیه هستیم.
غالبا این محصول به طور مستقیم از طریق نمایندگی ها در اختیار مشتریان از سراسر کشور قرار می گیرد.
شایان ذکر است این محصول مرغوب و ممتاز طبیعی که در پرورش آن هیچ سم و کودی استفاده نمی شود دارای بازار صادراتی مناسبی می باشد و عمده خریداران آن را کشور های اروپایی و روسیه تشکیل می دهند.
با توجه به اینکه شرکت های بازرگانی پسته و نمایندگی های معتبر آنها تامین کننده مستقیم انواع محصولات مرتبط با پسته کوهی از سراسر کشور هستند لذا عرضه مسقیم آن به تمامی نقاط با شرایطی ایده آل و قیمتی منتاسب صورت می گیرد، استان آذربایجان شرقی بیشترین استفاده را از این محصول در تولید شیرینی و … دارد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

تولید کننده پسته شمال

صدور پسته در داخل ایران به هر نقطه اش دارای شرایط بخصوص است و همین …

دیدگاهتان را بنویسید