پسته داریس
خانه / پسته رفسنجان / خرید پسته نوق رفسنجان

خرید پسته نوق رفسنجان

پسته نوق چه ویژگی هایی دارد؟ محل پرورش پسته نوق در کدام مناطق می باشد؟ چطور می توان برای خرید پسته نوق ایران اقدام کرد؟
ایران محل پرورش ارقام متنوعی از پسته است که هر کدام با توجه به طعم و شکل، به راحتی قابل شناسایی از سایر ارقام پسته می باشد. برخی از این رقم ها به منطقه خاصی اختصاص دارند و برخی دیگر مانند رقم های تجاری احمد آقایی و کله قوچی، به صورت گسترده در مناطق مختلفی پرورش داده می شوند.
یکی از پسته هایی که در ایران وجود دارد، پسته نوق می باشد. نام این پسته بر گرفته از محلی در اطراف رفسنجان است. بنابراین چنانچه مشخص است، محل اصلی رویش این رقم از پسته، رفسنجان می باشد.

ویژگی های پسته نوق

پسته نوق یکی از رقم های قدیمی است که درخت این رقم، تمایل به آب و هوای گرم دارد.
ویژگی دیگری که برای پسته نوق رفسنجان می توان مطرح کرد؛ شکل ظاهری این پسته است که بادامی می باشد و زود گل ده است. اما برخلاف گل دهی زود این درخت، زمان برداشت پسته نوق به آخر شهریور ماه موکول می شود و دیر رس می باشد.
پسته نوق رفسنجان

نحوه خرید پسته نوق

ارقامی که تولید انبوهی ندارند و بیشتر به صورت منطقه ای پرورش داده می شوند، برای خرید به صورت گسترده نیز، قابل دسترسی نیستند.
برای اینکه بتوان پسته نوق و ارقامی همچون این پسته را خریداری کرد باید مراکز خاصی را برای فروش انواع پسته ایران، شناسایی کرد.
یکی از این مراکز، فروشگاه اینترنتی پسته ایران می باشد که در چند سال اخیر فعالیت خود را شروع کرده و توانسته خدمات رسانی کند.
برای خرید پسته نوق رفسنجان فقط کافی است، مشتری به سایت پسته ایران مراجعه کند و رقم مورد نظر خود را سفارش دهد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت فروش پسته رفسنجان

پسته يكى از آن دسته آجيل هاى پرطرفدار در بين مردم ايران و البته جهان مى باشد كه به دليل شرايط آب و هوايى خوب ايران هميشه كيفيت پسته هاى ايرانى زبان زد همه ى كشو

دیدگاهتان را بنویسید