پسته داریس
خانه / پسته کال / نرخ پسته کال در بازار کرمان و رفسنجان

نرخ پسته کال در بازار کرمان و رفسنجان

نرخ پسته کال و یا کالک در استان کرمان و شهر رفسنجان در نیمه دوم مهر ماه مشخص می شود، همچنین با توجه بروز بودن نرخ آن معمولا هم هفتگی نرخ آن جدید می گردد.

در وحله اول باید یک اشتباه رو در بین متقاضیان پسته کال و یا کالک بر طرف کرد، زیرا وقتی صحبت از پسته کال و یا کالک می گردد، ذهن های تداعی مغز پسته کال می شود که این نادرست است، زیرا مغز پسته کال خود از پسته کال و یا کالک بدست می آید و قیمت آن ها بستگی به نرخ پسته کال دارد.

پسته کال همان طور که اسمش پیداست زود تر از موعد از درخت چیده می شود و بهترین تایم هم برای آن اواخز تیر تا اواخر مرداد است و هرچه مغز پسته کال سبز تر و به سمت سبز تیره باشد کیفیت و نرخ آن گران تر هم می شود.

نرخ پسته کال در بازار کرمان و رفسنجان بر اساس گرم مغز است، یعنی ۱۰۰ گرم از پسته کال را جدا کرده و می شکنند و مغز آن را گرم کرده و بر اساس نرخ هر گرم قیمت گذاری می شود.

بهترین زمان برای خرید پسته کال و مغز پسته کال از بازار کرمان و رفسنجان نیمه دوم سال می باشد.

 

نرخ پسته کال و مغز پسته کال

روند نرخ پسته کال و کالک توضیح داده شد، اما روند نرخ گذاری مغز پسته کال بد این صورت است که نرخ پسته کال باید در هزیه های تولیدی و کارگری که پسته کالک شکسته و تمیر می شود، جمع کرد، تا نرخ مغز پسته کال معمولی بدست آید.

از پسته کال، مغز پسته کال معمولی و همچنین مغز پسته کال دو پوست بدست می آید و بعد از آن دیگر فرآورده های آن مانند گرید های مغزپسته دو پوست شده و همچنین خلال پسته مغر کال تولید می گردد.

نرخ پسته کال و مغز پسته کال

مطلب پیشنهادی

قیمت انواع مغز پسته کال سبز

مغز پسته کال یا همان سبز انواع و کلاس بندی های مختلفی دارد، که قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید