پسته داریس
خانه / پسته رفسنجان / نرخ روز پسته خشک رفسنجان

نرخ روز پسته خشک رفسنجان

دانستن نرخ روز پسته خشک با میزان بالای معاملات چه اهمیتی دارد؟ آیا تعیین نمودن نرخ برای انواع ارقام پسته دارای تفاوت است؟ آیا رفسنجان مرجع اصلی برای تعیین نرخ پسته ایرانی محسوب می شود؟
پسته همان محصول صادراتی ویژه ایران است که نمونه خشک شده آن با بالاترین درصد خرید و فروش در صدر قرار گرفته و نیاز است قیمت مناسب آن تعیین شود.
می دانید که بخشی از محصول پسته در بازار ایران پخش می شود و بخش بزرگی به خارج از کشور انتقال می یابند لذا ضروری است نرخ روز پسته اعلام شود تا بازرگانان بتوانند بر اساس آن برای تجارت خود برنامه ریزی کنند.
بازار پسته در ایران نرخ پسته را از بازار رفسنجان به طور مخصوص رصد می کند چرا که این مرکز به عنوان محور اصیل تولید پسته با برخورداری از تعاونی و شرکت های بزرگ پسته می تواند تصمیم مناسبی در این رابطه بگیرد.

پسته خشک

چرا اعلام نرخ روز پسته اهمیت دارد؟

حتما می دانید که تعیین قیمت و اعلام آن تا چه اندازه در یک حوزه کاری برای فروش محصولات چقدر حائز اهمیت است، تعیین قیمت باید به گونه ای باشد که بتوان درآمدی متناسب با ارزش افزوده پیشنهادی به مشتریان حاصل نماید چرا که با این عملکرد می تواند حافظ موقعیت خود در برایر عوامل مختلفی چون مشتری، کالاهای تولیدی تکامل یافته، رقیبان بزرگ و تازه کار ها باشد.
پسته ایرانی نیز کاملا از قوانین مذکور تبعیت می کند چرا که محصول صادراتی ایران است و ضرورت دارد این محصول روزانه قیمت بگیرد، به این ترتیب تجار بدون سردرگمی و با پیروی از قیمت های مصوب می توانند تجارت خود را پیش برند.
پسته خام خشک شده با بالاترین حجم فروش به کشور های مختلف عرضه می شوند بنابراین نیاز است تعیین قیمت آن بر حسب پارامتر های معتبر صورت گیرد لذا از عوامل تاثیر گذار در نرخ پسته باید چنین یاد کرد:
  • حجم صادرات اهمیت دارد.
  • میزان عرضه و تقاضا دارای تاثیر است.
  • کیفیت و مرغوبیت پسته خام خشک یک پارامتر حیاتی محسوب می شود.
گفتنی است در داخل ایران، مرجع تولید پسته نیز در قیمت ها تاثیر گذارند لذا پسته رفسنجان و در کل کرمان با بالاترین نرخ در بازار عرضه می شوند اما برای بودن در عرصه جهانی کیفیت بررسی شده و نرخ جهانی با توجه به نرخ ارز (دلار) در آن اثر می گذارد، اعلام قیمت های روزانه برای امور تجاری مربوطه از طریق سایت های معتبر قابل پیگیری است.
نرخ پسته رفسنجان

نرخ روز پسته رفسنجان در بازار ایران

رفسنجان فعالترین حوزه در تولید پسته بوده و بزرگترین مرکز تعاونی و تالار بورس پسته در این شهر پایه گذاری شده اند، تالار بورس بهترین موقعیت را برای فروش بین المللی این کالا به وجود می آورد لذا این بازار به صورت پویا و با اعلام نرخ مصوب روز به کار خود ادامه می دهد.
گفتنی است اعلام نمودن نرخ پسته بر اساس پسته خشک می باشد زیرا محصول خالصی است که پروسه لازم جهت زدودن ضایعات از آن صورت گرفته و خرید و فروش بر روی آن انجام می شود.
خاطرنشان می شود پسته های صادراتی رفسنجان در بازار ایران با چهار رقم معروف پیش از ارقام دیگر قیمت گذاری می شوند و در این میان پسته های فندقی و بادامی احمد آقایی با فروش بالاتر زودتر برای قیمت گذاری بررسی می شوند و در مرحله بعدی پسته های گرانتر (اکبری و کله قوچی) با بازار مخصوص خود مورد ارزیابی قرار می گیرند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت فروش پسته رفسنجان

پسته يكى از آن دسته آجيل هاى پرطرفدار در بين مردم ايران و البته جهان مى باشد كه به دليل شرايط آب و هوايى خوب ايران هميشه كيفيت پسته هاى ايرانى زبان زد همه ى كشو

دیدگاهتان را بنویسید