پسته داریس
خانه / پسته خندان / قیمت عمده پسته خندان زرند

قیمت عمده پسته خندان زرند

آیا پسته ایرانی در مقایسه با سایر رقبا از قیمت بیشتری برخوردار است؟ قیمت عمده پسته خندان زرند برای حضور در بازار ها بر حسب چه نکاتی تبیین می شوند؟
پسته به طلای سبزی مشهور است که توانسته در کویر ایران خود نمایی کند و یکی یکی بازار های بین الملل را پشت سر بگذارد.
و این طی طریق، پیشتازی ایران را در صادرات و فروش برای جهانیان به اثبات رسانده است.
پسته گونه گیاهی است که خوب توانسته در کویر به ظهور برسد به طوری که کرمان در تولید آن حرف اول را می زند و طعم کم نظیرش را جز در ایران در هیج جای دنیا نمی توان یافت.
گفتنی است که دلیل تشکیل صنعت پسته در ایران به مرکزیت کرمان وجود باغ های وسیع پسته در آن مرکز می باشد که منجر به ایجاد کارگاه ها و کارخانجات متخصص در فرآوری پسته شده و اشتغال مردم را نیز فراهم آورده است.

قیمت پسته خندان

آیا پسته ایرانی گران تر است؟

با اینکه آوازه ایران را در تولید و صدور پسته نمی توان انکار کرد اما اکنون مشکلاتی بر سر راه پسته ایران قرار گرفته که فرصتی برای خود نمایی رقیبان ایجاد کرده است، آمریکا با تولید انبوه و بهره بردن از شرایط ایده آل آب و هوایی و سیستم های مکانیزه توانسته از ایران پیشی بگیرد، هر چند ایران هنوز یکه تاز صادرات می باشد.
از دلایل گرانی پسته ایران می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • خشکسالی ها و کمبود آب شیرین
  • افزایش هزینه های تولید و ثابت ماندن نرخ ارز
  • کاربردی بودن روش های سنتی کشت و فرآوری با هزینه بالا
  • تحریم ها و مشکلات اقتصادی و تاثیر آن در روابط بین الملل
قیمت پسته خندان

عرضه پسته خندان زرند

همه شهر های کرمان با استعداد ویژه در پروراندن بهترین و مرغوبترین پسته با درصد خندانی بالا اعتبار یافته اند و زرند یکی از آنهاست، باغ های پسته ای که بیش از ۴۰۰۰۰ هکتار از زمین ها را به خود اختصاص داده اند و میزان بالای ماحصل پسته راهی بازار خارجی شده و بخشی نیز به صورت عمده و در قالب های مختلف که تامین کننده نیاز بازار داخل است به مراکز فروش داخلی توزیع می شوند.
کارخانجات نقش بسزایی در تامین نیاز فروشگاه ها دارند در حالی که قیمت ها با بسته بندی ها و فرآوری مناسب بهینه می شوند.
گفتنی است مراکز و نمایندگی های توزیع پسته با مبادرت به خریداری عمده پسته از باغداران زرندی کرده و با قیمت مصوب طبق بازار روز مربوط به آن بر حسب المان های کیفی مانند خندانی پسته که از اهمیت بسزایی نیز برخوردار است ارائه می شود، البته نباید از تازگی پسته که به آسانی نیز قابل تشخیص است غافل شد، همچنین فرآوری تمام اتوماتیک نقشی در قیمت ها دارد، انس، وزن و سایز پسته همواره در روش های سنتی تعیین قیمت مورد بررسی قرار می گیرند. در واقع تبیین قیمت ها توجه با تمامی المان ها را می طلبد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

فروشنده پسته فندقی

آگاهی از فروشنده پسته فندقی خندان در هر شهر

آگاهی از فروشنده پسته فندقی به صورت عمده در هر شهر تعیین کننده خوبی برای …

دیدگاهتان را بنویسید