پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / فروش محصول پسته باغات یزد در ایران

فروش محصول پسته باغات یزد در ایران

آیا برداشت محصول پسته در باغات این مرکز در سال ۱۳۹۵ راضی کننده بوده است؟ پسته یزدی با تولید انبوه در مراکز فروش ایران از چه جایگاهی برخوردار است؟
گفتنی است یزد در همسایگی کرمان طلا خیز مقام دوم تولید پسته را دارد که با اختصاص چندین پایانه ضبط پسته در فرآوری بهداشتی و اصولی آن نقش بالقوه ای را در تولید این محصول و صادرات آن ایفا می کند.

پسته یزد

ارزیابی برداشت پسته از باغات یزد

محصول پسته به دلیل داشتن موقعیت خاص، در مسیر تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر گونه تغییر و تحول در حوزه پرورش پسته برای کشاورزان و مسئولین پر اهمیت تلقی می شود.
با اینکه در چندین شهر یزد، پسته کاری انجام می شود اما شهر خاتم با میزان تولید بالایی در حد ۲۲۰۰۰ تن جایگاه ویژه ای یافته است و در کنار دیگر مراکز تولید روی هم رفته سال ۹۵ برای یزدی ها پر محصول و ثمر بخش رقم خورده است.
با توجه به این مساله که صادرات برای پسته در طول سال زراعی به تدریج انجام می شود، اوضاع یزد را در این زمینه می توان بسیار مناسب ارزیابی کرد از طرفی تمامی استاندارد های لازم رعایت شده و از پاکستان تا اروپا مقصد مهم صادراتی آن بوده اند.

بازار داخلی ایران میزبان پسته یزد

بازار های آجیل و مغز های خشک کشور میزبان اقلام مختلف از سراسر کشور هستند و نه تنها پسته بلکه می توان از انواع و ارقام متنوع خشکبار در آن به نظاره نشت، بازاری که با ورود در آن با خیل عظیم محصولات روبرو و سردرگمی حاصل می شود، بخشی از بازار به خرید و فروش پسته اختصاص دارد البته آن می تواند خاص باشد یا به صورت مخلوط از دیگر مغز ها به فروش رسد و نوع فرآوری نیز حائز اهمیت بوده و بر قیمت ها هم اثر دارد.
پسته یزد
در میان ارقام مختلفی که از آن یاد شده و مورد معرفی قرار می گیرند شاه پسند متمایز است و به یزد تعلق دارد.
این در حالی است که این خطه نمونه های دیگر را نیز ارائه می کند که غالبا با نام رفسنجان در بازار شاهدیم و با آن اسم شهرت یافته اند مانند پسته اکبری که از بهترین ارقام پسته است و درشتی کله قوچی نیز آن را متمایز از دیگر ار قام ساخته است.
در پایان خاطر نشان می شود پسته یزدی بر اساس کیفیت خوبش مقبول و بازر پسند می باشد لذا جایگاه منتاسبی در بازار دارد و هر ساله فروش خوب را تجربه می کند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید