پسته داریس
خانه / پسته شاهپسند / خرید پسته شاهپسند دامغان

خرید پسته شاهپسند دامغان

پسته شاهپسند در میان تولیدات دامغان نقش مهمی داشته و خرید آن به واسطه تجار می تواند نقشی تاثیر گذار در صدور آن بازی کند. شما چقدر قابلیت های رقم شاهپسند را می شناسید؟
ایران میزبان تولید انواع مختلفی از پسته است که در هر منطقه از ایران بزرگ می روید.
پس از کرمان، استان های بسیاری از کشور توانسته اند موفقیت هایی را در پرورش پسته به دست آورند، به عنوان مثال دامغان، یزد و قزوین دارای ارقام بومی و ممتاز دیگری هستند که در کنار پسته های صادراتی معتبر کشور وارد تجارت جهانی می شوند.
یکی از ارقام مهم تولید شده در دامغان رقم شاهپسند است.

خرید پسته دامغان

خرید عمده پسته شاهپسند

در صورتی که پسته مخصوص شاهپسند را در طبقه بندی های کیفی جزو تولیدات درجه یک اعلام کنیم باید بگوییم این ویژگی برگرفته است از خصوصیاتی مانند:
  • درجه خندانی
  • شکل بادامی
  • طعم خواستنی
این پسته با ویژگی دیر گلی در میانه مرداد ماه میوه اش آماده برداشت می باشد، با اینکه شاه پسند با نام دامغان اعتبار یافته در سایر مناطق نیز پرورش می یابد که از جمله آنها رفسنجان است.
با شناخت نسبی از این رقم اعلای پسته می توان بازار تجارت آن را نیز بررسی کرد.
پسته ها معمولا به صورت شیرین و شور فرآوری شده و جایگاه می یابند و عرضه فله و بسته بندی آنها جریان دارد لذا همه بازار کشور شاهد آن است.
بازرگانان همیشه به دنبال معاملات کلانی هستند که هزینه ها را کاهش دهند لذا با بررسی سفارشاتی که داشته اند اقدام به خرید عمده کرده کرده سپس به بازار هدف می رسانند که صادرات از مهمترین اهداف تجارت پسته ایران به شمار می رود.
فرآورده های شاهپسند نیز در قالب های متنوع راهی صنایع تبدیلی می شوند و به همین ترتیب در چرخه غذایی مردم نیز قرار می گیرند.
خاطرنشان می شود پسته ها دانه های روغنی هستند که با روغن گیری مصرف خوراکی و صنعتی می یابند به طوری که در غذا چاشنی و در صنعت برای موارد آرایشی کاربرد دارند.
یک مزیت مهم روغن پسته، تسکین درد های استخوانی به طرز اعجاب گونه ای می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاهتان را بنویسید