پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / بهترین پسته ایرانی در تالار بورس کالا

بهترین پسته ایرانی در تالار بورس کالا

آیا برای قدم گذاشتن پسته ایران در بورس کالا ضرورتی احساس می شود؟ تالار بورس و جنب و جوش های جاری در آن محیط چه اثراتی بر تجارت جهانی پسته ایرانی می تواند داشته باشد؟
پسته ایران در مقایسه با سایر رقبا از هر نظر برتر می باشد و با ارزش غذایی و اقتصادی که برای کشور ما دارد توانسته گوی سبقت را از سایر اقلام کشاورزی برباید و جایگاهی ویژه را به خود اختصاص دهد.
برای ایران حائز اهمیت است که پسته ایرانی با دارا بودن مقام جهانی بتواند این موقعیت را به خوبی حفظ نماید زیرا اکنون رقیبان بر سر راه هستند و اندیشیدن تدابیر برای ماندگاری بهتر چاره ساز می باشد.
یکی از پیشنهادات ویژه برای ثابت قدمی پسته محبوب ایرانی در تجارت جهانی حضورش به عنوان کالای برتر در بورس کالا (و اروراق بهادار) می باشد که ضرورتی برای حضور دائمی در عرضه رقابت و تجارت برشمرده می شود.

بورس پسته

حضور در بورس و بهره مندی از مزایای آن

بورس را باید بازار سازمان یافته ای در نظر گرفت که در آن با نظم خاصی به معاملات تجاری پرداخته می شود لذا حضور تاجران و عرضه کنندگان بسیاری را در این بستر می توان شاهد بود.
هر نوع محصولی می تواند در این بازار داد و ستد شود که اقلام کشاورزی نیز جزوی از آن می باشند.
مهمترین هدفی که در بورس دنبال می شود ایجاد بازار قانون مدار در جهت شفاف کردن هر گونه معامله و قیمت می باشد ضمن اینکه واسطه گری های نه چندان با اهمیت از میان برداشته می شوند.
بر اساس آنچه که گفته شد به برخی از مزیت های قابل توجه بورس اشاره ای می شود:
  • ایجاد بازار انسجام یافته
  • کاهش نوسانات اخلال گر بازار
  • تسهیلات مالی را برای خرید و فروش فراهم می آورد.
  • قرار گرفتن در یک بازار مدرن سرمایه گذاری برای معاملات در سطوح بین المللی
  • و …
بهترین پسته ایرانی

تاثیر تالار بورس در تجارت پسته ایرانی

برای اینکه پسته کم نظیر خاک ایران جایگاه ویژه اش را ابدی سازد نیاز است از بستر های موجود نهایت استفاده شود تا این محصول خاص بتواند در ارز آوری و سود اقتصادی برای کشور مان مثمر الثمر واقع شود.
پسته ایران با بالاترین ظرفیت برای حضور در چرخه صادراتی با قرار گرفتن در بورس می تواند بهتر به سود دهی برسد چرا که این بستر پر جنب و جوش بهترین شرایط را برای بازاریابی خارجی و داخلی فراهم می کند.
در این راستا پسته مرغوب رفسنجان به عنوان بهترین کالا برای حضور در بورس شناخته شده و به همین منظور اتاق بورسی در رفسنجان شکل گرفته است که تولید و عرضه کنندگان به راحتی می توانند به فروش محصولات خود از این بستر بپردازند.
گفتنی است حضور پسته ایرانی (از هر خطه ای که باشد) در بورس می تواند آن را با بهترین کیفیت و نرخ برای فروش در دسترس قرار دهد، دقیقا همان چیزی که عرضه کنندگان و کشاورزان بدان نیاز دارند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید