پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / بزرگترین صادرکننده پسته جهان

بزرگترین صادرکننده پسته جهان

برای صادرات پسته چه عواملی می تواند تأثیر گزار باشد؟ بزرگترین صادرکننده پسته در جهان کدام کشور است؟ کدام نوع از رقم های پسته ایران به سایر نقاط جهان صادر می شود؟
پسته جزء محصولاتی است که از نظر اقتصادی می تواند بسیار سود آور باشد و به رشد اقتصادی کشور کمک کند. از دلایلی که موجب بالا رفتن ارزش پسته در بین جوامع مختلف شده است، خاصیت دارویی و درمانی این مغز می باشد.
مغز پسته سرشار از مواد مورد نیاز انسان است که برای بالا بردن قدرت ایمنی بدن در برابر انواع مختلف میکروب ها و بیماری ها بسیار مؤثرمی باشد.

صادرات پسته

همانطور که گفته شد پسته نیز مانند همه محصولات دیگر قابلیت صادرات به نقاط مختلف جهان را دارد. در این میان شاید بتوان گفت پسته ایرانی در بازار جهانی حرف اول را می زند، چرا که بزرگترین صادرکننده پسته نیز محسوب می شود.
صادرات پسته در ایران، اولین رتبه صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است و بیش از ۵۰% سود آوری از صادرات غیر نفتی به پسته اختصاص پیدا کرده است.
از عوامل تأثیر گذار برای موفقیت پسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• داشتن طعم و مزه خوب برای پسته ایرانی.
• تنوع رقم های پسته در ایران.
• کیفیت بالای پسته تولیدی در ایران و قابلیت برشته شدن و طعم دهندگی به پسته.
البته ناگفته نماند که برای موفقیت روز افزون در امر صادرات پسته، باید یک سری نکات توسط تاجر پسته ملاحضه شود و بتواند بین مشتری های خود اعتماد سازی داشته باشد که از جمله این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد:
• بسته بندی محصولات طبق کیفیت محصول.
• داشتن تنوع وزن پسته بسته بندی شده.
• مشخص بودن نوع پسته به فروش رسیده.
• ارائه پسته به صورت فله ای و بسته بندی شده.
• داشتن امکان فروش عمده در کنار خورده فروشی.

رقم های پسته صادراتی

همانطور که می دانید ایران بیش از ۹۰ رقم پسته را پرورش می دهد که از بین این تعداد، نزدیک بر ۱۵ رقم پسته به مرحله صادراتی رسیده اند و هر ساله شاهد تولید انبوه این ارقام هستیم.
برای مثال؛ رقم های تجاری شده شامل، رقم اوحدی، شاه پسند، احمدآقایی، اکبری و… می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید