پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / آیا پسته آهن دارد؟

آیا پسته آهن دارد؟

پسته تازه ماده غذایی سالم و سرشار از کلیه مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است، اما آیا در این محصول کشاورزی آهن نیز وجود دارد؟
می دانیم که هر فردی برای اینکه سلامتی خود را ضمانت کند باید حتما تغذیه سالم و مناسبی داشته باشد و این مهم شدنی نیست جز با برآوردن نیاز های ضروری بدن لذا این تامین نیاز با خوردن بسیاری خوراکی ها مقدور می شود که طبیعت اغلب آن را به بشر هدیه داده است مانند بسیاری میوه ها، گیاهان، گوشت، لبنیات و … که در برگیرنده تمامی املاح بدن می باشند.
اما در این میان برای تغذیه اصولی و میانبر زدن در مراقبت از سلامتی میوه هایی خاص وجود دارند که مصرف آنها برای حفظ سلامتی از گذشته های دور مورد توصیه اطباء بوده است، و یکی این میوه های خاص، پسته خام است.
خوشبختانه با کیفیت ترین نمونه های پسته، هم به لحاظ طعم و مزه و هم به لحاظ وجود خواص و مواد معدنی مفید در کشور ما در بخش کشاورزی تولید می شود.
اما برخی از مردم برای میانبر زدن از قرص هایی استفاده می کنند که مورد تجویز پزشک است، حتی در این قرص ها نیز از پسته و خواص بینظیر آن بهره گرفته می شود.

آهن پسته

پسته مفید ترین آجیل ایرانی

پسته به تنهایی آجیلی است که خواص بیشماری دارد و نوع خام، تازه و همچنین شور آن می تواند اکثر نیاز های بدن را برطرف کند.
لذا از آن جایی که پسته حاوی ویتامین های گروه B ،E و بسیاری مواد مفید شامل مقادیر زیاد کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و دیگر مواد معدنی می باشد، مصرف هر روز چند دانه پسته ترجیحا به صورت خام خوری می تواند در درمان و حتی پیشگیری از بسیاری امراض تاثیر گذار باشد.
پسته مغز خوشمزه ای است که حتی کودکان مصرف آن را دوست دارند لذا مصرف روزانه اش علاوه بر اینکه می تواند نیاز های بدنش را تامین کند در رشد مناسب نیز اثر خواهد داشت.
آهن پسته

بیشترین میزان آهن در پسته

همیشه باید نیاز های بدن را جدی گرفت تا آن را از بیماری های تهدید کننده سلامت مصون نگه داشت یک بیماری شایع که در اثر عدم توجه به تغذیه عارض می شود فقر آهن و پیامد های بعدی آن است.
لازم به ذکر است که آهن یکی از املاح مغذی مورد نیاز برای بدن است که کمبودش موجب کم خونی (آنمی) شده و آغازگر سایر بیماری ها خواهد بود.
خاطر نشان می شود که جذب آهن از منابع حیوانی بسیار بهتر بوده و مورد توجه است اما نباید از آهن گیاهی غافل شد چرا که می تواند تامین کننده این نیاز تا حد بسیار بالایی باشد لذا آجیل بهترین مواد گیاهی هستند که حاوی بالاترین میزان آهن بوده ضمن اینکه در این میان آهن موجود در پسته از دیگر آجیل ها و محصولات خشکبار بیشتر است.
در نظر داشته باشید بانوان باردار با حساسیت های تغذیه ای که پیدا می کنند می توانند از پسته و فرآورده هایش به عنوان یک جایگزین ایده آل جهت تامین بخشی از نیاز آهن بدن خود استفاده کنند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید