پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / قیمت پسته در ترکیه

قیمت پسته در ترکیه

ترکیه از کشور های وارد کننده پسته ایران می باشد لذا با قیمت های متفاوتی در بازار این کشور خرید و فروش می شود.
از مهم ترین شاخصه های تجارت امروزی برای اینکه بتوان هزینه کمی متحمل شده و سود بیشتر به دست آورد این است که محصول خود را به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری کنیم، چرا که قیمت خرید از تولید کننده بسیار مناسب تر است نسبت به خرید از یک دلال یا واسطه.
امروزه یافتن تولیدکننده نیز کار بسیار دشواری است چرا که برای پیدا کردن ایشان زمان و هزینه لازم است.
معمولا در عرصه صادرات نیز وارد کنندکان یک محصول سعی می کنند به نحوی با تامین نیازشان بپردازند که نه تنها سود تجاری داشته باشند بسترر مناسبی را برای روابط بعدی ایجاد کرده باشند که همواره سود لازم را به آنها برساند.
پسته محصولی است که در کشور های مختلف راه می یابد در حالی که با گرید بندی همراه بوده و بر حسب معاملات صورت گرفته نوسان قیمت دارد، ترکیه از خریداراین دائمی پسته ایران است ضمن اینکه خود تولیداتی در این حوزه دارد و حتی به صدور آن می پردازد.

پسته ایران

صادرات گسترده پسته ایران

حتما می دانید پسته ایرانی متمایز از سایر نمونه های مشابه در جهان جایگاهی ویژه یافته و صادرات خوبی رقم زده لذا همواره در این باره موفق بوده است زیرا صدور این محصول به طور گسترده چیزی نزدیک به 200 کشور را به صورت مستقیم و واسطه دار در بر می گیرد
این محصول ضمن اینکه نیاز همسایه های کشورمان را رفع می کند راه به قاره های دیگر یافته و نیاز ها را در این ارتباط برطرف می سازد علاوه بر همه کشور های آسیایی و اروپایی باید از ترکیه در همجواری ایران یاد کرد که واردات پسته را دارد و در شرایطی حتی پسته ایران را به فرآوری جدید صادر می کند.
لذا آنها همواره در تلاش هستند ارقامی ویژه که برای آنها سود دهی مناسب داشته باشد را خریداری نمایند همانند پسته فندقی ایرانی.
پسته ایران

پسته ایرانی در ترکیه

پسته ایرانی در همه ممالک جایگاهی دارد در حالی که به واقع محصولی گرانبها و پر ارزش است اما برخی کشور ها همانند ترکیه از پسته ایران نهایت استفاده را می کنند هم برای مصارف داخلی خود و هم واسطه گری فروش آن را به کشور های اروپایی و … عهده دار می شوند.
در نظر داشته باشید قیمت پسته ایرانی متاثر از بازار فرامرزی است لذا رقیب سرسخت ایران (آمریکا) پسته خود را ارزانتر از ایران ارائه و باعث کاهش قیمت برای این محصول ویژه ایرانی نیز می شود لذا اغلب صادرات این محصولی قیمتی ارزانتر از فروش داخلی آن را در بر می گیرد.
خاطرنشان می شود ترکیه چیزی بیش از 5000 تن پسته از ایران خریداری می کند که فراتر از نیمی از این کالا جزو مرغوبترین پسته ایرانی به صورت خندان می باشد که در میان آنها مغز پسته های ارگانیک و کوهی نیز با بسته بندی های ویژه خودنمایی می کنند، در حالی که این معاملات متاثر از بازار بین الملل بسیار ارزان قیمت شکل می گیرند.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید