پسته داریس
خانه / پسته سیرجان / قیمت پسته تازه سیرجان

قیمت پسته تازه سیرجان

باغات پسته سیرجان چه میزان بار در سال تولید می کنند و این گوهر برخاسته در این مرکز در صف ورود به کدامین بازار ها قرار می گیرد؟ آیا قیمت پسته تازه و اعلای سیرجان در بازار رضایت بخش می باشد؟
پسته گوهری است پر سود و ارزشمند که خاک ایران میزبان و خاستگاه اصلی آن است، این محصول در کرمان و شهرستان های تابعه رونق کشت بیشتری دارد تا جایی که برخی منابع خبری در سراسر دنیا کرمان وسیع ما را پایتخت اصیل پسته دنیا اعلام کرده اند.
یکی از شهر های مهم کرمان پس از رفسنجان در پرورش پسته سیرجان است که بیش از ۵۰۰۰۰ هکتار باغ پر حاصل پسته را در آغوش گرفته است.


گفتنی است این خاک زرخیز گونه های متنوعی از پسته ایرانی را در خود می پرورد که جنبه صادراتی دارند و بازار های سراسر دنیا بسیار از آن اقلام استقبال می کنند نمونه بارز کشت که در ایران بیشتر از انواع دیگر شاهد تولیدش هستیم پسته اوحدی می باشد که با کیفیتی فوق العاده به رشد، ثمر و باردهی می رسد.

صنعت طلای سبز ایران

حتما می دانید که ایران حاصلخیز ترین خاک را برای کشاورزی دارد لذا ما اغلب شاهد به ثمر نشستن محصولات کشاورزی بی نظیری در وطنمان هستیم که حکم طلا را دارند مانند زعفران که لقب طلای سرخ را گرفته و پسته که با نام طلای سبز رتبه اول صادرات این محصول را دارا می باشد.
لذا گفتنی است پسته ایران یکی از مهمترین محصولات تجاری می باشد ضمن اینکه برداشت این محصول متناسب با رقم پسته از شهریورماه قابل انجام می باشد. پس از برداشت و فرآوری محصول پسته آنچه حاصل می شود به بازار عرضه می گردند و قیمت پسته تعیین می شود که منطبق است با هزینه های صورت گرفته و مشخصات کیفی محصول از قبیل انس پسته، درصد خندانی، سلامت محصول و بسیاری از پارامترهای دیگر که در تعیین قیمت نقش آفرین هستند.

خاطرنشان می شود صنعت پسته کشور ما این توان را دارد میوه حاصل شده در سال زراعی را به اشکال مختلف فرآوری و وارد مجاری تجاری نماید.
صادرات انبوه پسته را می توان در چند گروه طبقه بندی کرد که عبارتند از:
  • پسته های تازه و خشک شده ای که خام هستند.
  • پسته هایی که تفت خورده و طعم گرفته اند.
  • مغز های پسته که از انواع مختلف در رنج کیفی متفاوت حاصل می شود.
ذکر این نکته لازم است ایران ما دارای ظرفیت های بالقوه ای در اعتلای پسته ایرانی و حضور مقتدرانه اش در میان رقیبان می باشد لذا باید با برنامه ریزی های دقیق صنعت را توسعه و صادرات را جانی دوباره بخشید.

پسته تازه سیرجان در بازار

سیرجان یک گام عقب تر از رفسنجان تولیدات خوبی را رقم زده است و در صورتی که سال زراعی پر بارش و برکتی باشد برداشت محصول چشمگیر می شود و میزان آن از ۴۰ هزار تن هم فراتر می رود این یک رتبه عالی برای تولید گوهر ایران زمین در سیرجان است.
این شهر قدم های لازم را در استفاده از روش های نوین باغداری و آبیاری بهینه برداشته است اما با این حال برخی مشکلات مانند سرمازدگی، آفت و مسائلی از این قبیل در افت باردهی درختان نقش دارند.
اما با توجه با اینکه پسته حاصل در این خاک کیفیتی عالی دارد بازار صادراتی داغ آن پذیرای کشور های مختلفی است لذا در مورد مشتریان طراز اول آن باید به موارد زیر اشاره داشت:
  • کشور پر جمعیت چین در آسیا
  • جزیره هنگ کنگ در جمهوری خلق چین
  • کشور های واقع دراتحادیه اروپا
  • هندوستان

باید اذعان کرد که در کیفیت اعلای پسته سیرجانی هیچ تردیدی وجود ندارد لذا این میوه علاوه بر اینکه پاسخگوی متقاضیان خود در جهان است رونقی دیگر با بازار داخلی پدید می آورد و هر ساله شاهد ورود تازه ترین پسته از این خطه به بازار هستیم، بخشی از محصولات توسط شرکت های مربوطه به بهترین نحو فرآوری و بسته بندی می شوند و بخشی توزیع فله را شامل می شوند.
اما در اصل قیمت نهایی این محصولات برگرفته از عواملی مانند کیفیت، خندانی، ظاهر خندان، سلامت از سموم ، وزن و … می باشد.
قابل ذکر است مزه بی نظیر این پسته با انتقال حس خوب از خوردن سر منشاء سلامتی همواره به یا ماندنی است و توانسته با هر قیمتی رضایت مردم را در جهت خریدی خوب و مطمئن برانگیزد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

پسته اکبری درشت

مشخصات پسته اکبری درشت اعلا سیرجان برای صادرات

مشخصات و ویژگی های پسته اکبری درشت اعلا برای صادرات که لازمه کار یک بازرگان …

دیدگاهتان را بنویسید