پسته داریس
خانه / پسته آب خندان / قیمت و پخش پسته آب خندان ارزان

قیمت و پخش پسته آب خندان ارزان

تمایل بسیاری از مشتریان با توجه به نیاز و هزینه مالی خود در خرید پسته، به نوع آب خندان آن به جهت قیمت ارزانی که دارد از مراکز پخش پسته است.
پسته محصولی است که قبل از شهریور نمی توان آن را از درختان چید، به جهت اینکه نارس است (البته برای تهیه مغز کال باید به صورت نارس چیده شود.) و پس از آبان هم نمی شود، چون پوست صدفی رنگ زرد و سیاه می شود، بنابراین زمان برداشت پسته محدود است.
همچنین پس از چیدن پسته از درختان، باید در فاصله کوتاهی(حداکثر یک روز) پوست روی پسته از پوست صدفی رنگ جدا شود. پس از انجام این مراحل، پسته را به طور کامل خشک می کنند.
همیشه مقداری از این پسته های خشک شده دهان بسته و مقدار بیشتری به شکل خندان هستند.
با استفاده از دستگاه های مکانیکی موجود در ترمینال های ضبط پسته، پسته دهان بسته و خندان را از هم جدا کرده و دهان بسته ها را اصولا یا به آب خندان یا به مغز تبدیل می کنند.
پسته آب خندان به لحاظ کیفیتی چندان با پسته خندان تفاوتی ندارد اما چون در خندان کردن آن مراحلی طی شده موجب پایین تر آمدن قیمت شده است.
به همین جهت بسیاری از مشتریان با باتوجه به ارزان تر بودن این پسته و با توجه به جامعه مصرف و نیاز خود، این شکل پسته را انتخاب می نمایند.

پسته آب خندان

کدام پسته را برای مصرف انتخاب کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که موقع انتخاب یک چیزی گزینه های متعددی پیش رو قرار می گیرند که به نوعی انتخاب را سخت می کنند اما همیشه فرد خریدار با معیار ها و هزینه ای که در نظر دارد کالای مورد نظرش را می خرد.
حال اگر بخواهیم خشکبار یا به تنهایی پسته را بخریم خواهیم دید که این محصول در رنج قیمتی و تنوع بالا برای فروش عرضه شده است، دلیل چه می تواند باشد؟
گفتنی است پسته محصولی است که اولا تنوع بالایی دارد و برخی از ارقام با مرغوبترین کیفیت از قیمت بیشتری برخوردارند و اما برخی با توجه به مواردی ارزان تر از بقیه هستند دلیل آن را می توان در موارد زیر جستجو کرد:
  • از نوع پسته مکانیک خندان هستند.
  • از ارقام مشهور تجاری نیستند.
  • ممکن است درصد ناخندانی بالایی داشته باشند.
  • کهنگی پسته ها که برای فروش مورد پخت قرار می گیرند.
اساسا عرضه پسته های خندان غیر طبیعی درصد بالایی را به خود اختصاص می دهند زیرا همواره قسمتی از محصول بدین صورت حاصل می شود که البته از نظر کیفی ایراد نداشته و حتی بازار صادراتی پر رونقی دارد.
این پسته ها قابلیت تبدیل شدن به مغز و خندانی مصنوعی را دارند، البته حین فروش چنین چیزی ابراز نمی شود اما قیمت ارزان می تواند چنین مساله ای را بازگو کند.
خاطر نشان می شود برای خرید عالی خشکباری چون پسته بهتر است با کمی بررسی از هر نوع که قصد خرید داریم مراکز خرید معتبر را به جهت تضمین سلامت انتخاب کنیم.
پسته آب خندان

طرز تهیه پسته آب خندان

گفتنی است پسته آب خندانی با قیمت ارزان خود جامعه هدفی را نشانه گرفته و فروش خوبی را تجربه می کند لذا در صورتی که المان های بهداشتی در آن کاملا رعایت شده باشد هیچ ایرادی در مصرف آن وارد نیست اما اگر با بی توجهی و سهل انگاری باشد ممکن است مشکل ساز شود چرا که احتمال آلودگی قارچی در این پسته بسیار بالاست.
لازم به ذکر است به طور رایج از دو روش برای خنداندن پسته استفاده می کنند:
  • روش مکانیکی و با کمک چکش
  • روش یخ ترکان
روش اول بسیار در کارخانجات فرآوری مورد استفاده قرار می گرد بدین شکل که برای پسته ها در مراحل اولیه با چکش مخصوص درز ایجاد کرده و پس از پروسه ای با شک حرارتی خندان می کنند.
در روش دوم نیز با خیساندن پسته در آب یخی و قرار دادن در حرارت منجر به خندانی اش می شود.
در این فرآیند هر چه دخالت نیروی انسانی کمتر باشد به همان میزان خطر آلودگی کاهش یافته پسته سالم تر خواهد بود.
پسته آب خندان

قیمت پسته خندان مصنوعی در بازار

امروزه پسته ها با فرآوری بهداشتی و بسیار اطمینان بخش در بازار عرضه می شوند، پسته آب خندان نیز از قاعده مستثنی نیست، لذا خرید این نوع پسته نیز در چنین شرایطی که هم سالم است و هم قیمت مناسبتری دارد به صرفه می باشد و اغلب افراد آن را انتخاب می کنند.
خاطر نشان می شود برخی از اقلام به صورت بسته بندی و در وزن های مناسب در بازار پخش می شوند.
همواره خرید از مراکز پخش معتبر برای چنین اقلامی توصیه شده می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

عرضه مستقیم پسته آب خندان رفسنجان

عرضه مستقیم پسته آب خندان رفسنجان

عرضه مستقیم پسته آب خندان شهر رفسنجان با نرخ مناسب می تواند به تجار خشکیار …

دیدگاهتان را بنویسید