پسته داریس
خانه / پسته کال / قیمت انواع مغز پسته کال سبز

قیمت انواع مغز پسته کال سبز

مغز پسته کال یا همان سبز انواع و کلاس بندی های مختلفی دارد، که قیمت هر کدام با دیگری متفاوت است و در هنگام خرید باید به این نکته دقت کرد.
در صورتی که اطلاعات نسبی در مورد درخت پسته کسب کرده باشید خواهید دانست این درخت شاخ و برگ و حتی ضایعات میوه اش دارای خصوصیات و خواص درمانی هستند بر همین اساس برگ ها و پوست این درخت به صورت جوشانده برای درمان برخی امراض مفید واقع می شود.


اواسط فروردین زمان به بار نشستن درخت پسته می باشد به این صورت که ابتدا گل های نر و پس از چند روز گل های ماده نیز سر برمی آورند که حالت خوشه ای دارند از این رو درخت پسته را دو پایه ای نیز می خوانند.
فرآیند رشد پسته تا اواخر شهریور ادامه داشته و از میوه آن در مراحل مختلف استفاده می شود.


برداشت پسته کال یا سبز برای کشاورزان اهمیت دارد و در زمان مشخصی اقدام به این کار می نمایند تا محصول را حدالامکان از آسیب هایی مانند سن زدگی دور نگهدارند.

مغز پصسته کال از پسته کالک بدست می آید که روند قیمت گذاری پسته کالک بر اساس میزان گرم مغز آن در 100 گرم پسته است.
بهترین نوع پسته کالک آنهایی هستند که در 100 گرم بالای 25 گرم مغز پسته کال بدهند.

پخش مغز پسته

فرآوری پسته کال یا سبز

مغز پسته کال بهترین اقلام صادراتی پسته در ایران محسوب شده و فرآوری آن را با دو اصل پیگیری می کنند:

  • با خوشه و به همراه پوست
  • به صورت چرخ شده

در هر دو روش فرآیند خشک کردن به صورت طبیعی (گرمای آفتاب) انجام می شود، اما مرحله ای دیگر در فرآوری مهم است، شکستن می باشد که مغز کال را در ۳ حالت صورت سالم، به صورت خرد شده و لپه ای و نشکسته تولید می کنند.
حال باید پرسید مغز سبز چه هنگام حاصل می شود؟ این مغز های ویژه صادراتی از ریختن مغز های نرسیده در میان آب (جوش) و جدا سازی پوسته ها حاصل می شود، در این میان بهترین کیفیت مغز سبز پسته به زرند کرمان تخصیص یافته است.

فروش انواع مغز پسته

بهترین نوع پسته کالک کهخ بالغ بر 90 درصد مغز سوپر می باشد در استان کرمان و مناطق زرند، راین، شهر بابک و خوئ شهر کرمان از درختان برداشت و خشک می شوند.

بهترین نمونه مغز کال را می توان نوع دو پوست شده ی آن دانست که در 8 یرد و بر اساس میزان رنگ . سایز تقسیم بندی می گردند.

پخش مغز پسته

قیمت انواع مغز پسته سبز برای صادرات

قیمت مغز پسته سبز فقط با رویت آن تعیین می شود و به مانند پسته از اونس و مقدار مجاز خبری نیست لذا تنها عامل قابل اشاره رنگ است که قرار گرفتن در هر کلاس بر اساس همین رنگ مغز پسته سبز می باشد.
برای درک این مطلب باید گفت رنگ مغز پسته هرچه از تایم اصلی خود برای برداشت (یعنی مرداد ماه) دور شود، رنگ از سبز به سبز روشن میل پیدا می کند، البته بعضی هم به صورت اول رنگ تیره ای ندارد و از همین آیتم برای جدا سازی و کلاس بندی انجام می شود.

خرید عمده پسته کله قوچی

در دسته بندی انواع مغز پسته سبز کال، تنوع و درجه بندی رنگ اهمیت بالایی دارد و قیمت رنگ سبز پر رنگ که به سوپر مشهور است، از همه انواع دیگر بالاتر می باشد و مغز پسته گرید آخر که رنگ آن به زردی می زند پایین ترین قیمت را می گیرد.
خاطر نشان می شود پسته سبز برای صادرات نیز بر اساس موارد مذکور دسته بندی شده و وارد پروسه صادرات می گردد، اغلب کشور هایی که مشتریان پر و پا قرص پسته ایرانی هستند از مغز سبز پسته به صورت پرورشی و ارگانیک استقبال می کنند.

0بالاترین میزان صادرات مغز پسته کال معمولی را میتوان به کشور های اروپایی نسبت داد و سپس کشور های عربی، ترکیه و هند بالاترین تقاضا را برای مغز پسته کال دارند.
البته نوع ئو پوست شده مغز کال عمدتا به اتحادیه اروپا ارسال می گردد زیرا این محصول به وفور در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی که اتحادیه اروپا سرآمد آنهاست مورد استفاده قرار می گیرد.

پسته فندقی تهران

باید توجه اداشت در چند سشال اخیر کشور های اروپایی محدودیت های عجیبی بر روی واردات خشکبار از ایران اعمال کرده اند که عمده آن هم بر می گردد به مسائل بهداشتب بطوریکه علاوه بر افلاتوکسین در حال حاضر بر روی سم مانده خشکبار ایران نیز شدیدا قوانین سخت گیرانه ای وضه کره اند.

همه ای ن مسائل دست به دست هم داده اند که صادرات پسته و مغز پسته از سمت ایران به اتحادیه اروپا روند کاهشی به خود بیند و به این مسائل بادی وقع یک ت.ولید کننده قدر و بزرگی بنام امریکا را نیز اضافه نمود.

قیمت مغز پسته سبز کال

قیمت مغز پسته سبز کال همان طور که ذکر شد به میزان سبزی آن وابسته است بخصوص اینکه نباید میزان گلداری آن بالا باشد زیراد هرچه میزان گلداری مغز پسته کال بالا رود چون رنگ آن هم الز سبز تیره به سمت سبز روشن سوق پیدا می کند از نظر قیمت نیز کاهش می یابد.

در زمینه قیمت گذاری بهتر است که کشورزان محترم با عدم رجوه به دلال ها به شرکت های مهم این کار را ارجاع دهند که دچار ضرر توسط این افراد سود جو نگردند.

منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید