پسته داریس
خانه / مغز پسته / قمیت مغز پسته سبز صادراتی

قمیت مغز پسته سبز صادراتی

مغز پسته خام گستردگی بسیار زیادی دارد و به همین علت طیف رنج قیمت بالایی را به خود اختصاص داده است، مخصوصا صادراتی های آن.
مغز پسته خام صادراتی به معمولا به دو گروه کال ها و شکستنی ها تقسیم بندی می شوند که هر کدام از اینها علاوه بر قیمت متفاوتی که دارند برای بازار های هدف ها و کاربرد های مختلفی عرضه می شوند، البته این نکته قابل ذکر است که مغز های پسته صادراتی باید به کشور مقصدی که قرار است برای آن ارسال شود توجهی ویژه ای شود، زیرا بعضی از کشور های قوانین بهداشتی خاصی دارند که باید رعایت گردد.

مغز پسته کال صادراتی

این نمونه از مغز ها که به دو صورت کال معمولی و دو پوست شده عرضه می شود قیمت بسیار بالای دارند و به عنوان گران ترین فرآورده پسته از آنها یاد می شوند، این نمونه از مغز ها به منظور صادرات به کشور های اتحادیه اروپا، آسیایی شرقی، استرلیا و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد و طیف رنج قیمت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
مغز پسته کال صادراتی در زمان صادرات بهتر است از نظر قارچ اقلاتوکسین چک شوند، زیرا این محصول بیشتر صادراتی است تا اینکه در بازار داخل مصرف شود.

مغز پسته دست شکن

مغز پسته دست شکن و شکستنی به مغز های رسیده و دهنبست اطلاق می شود که هر چه سبزی و گلداری بالاتر و یکدستری داشته باشد هم به کیفیت آن می افزاید و هم به قیمت آن.
این نمونه از مغز ها معمولا اگر قرار باشد از پسته خندان بدست آیند آن با استفاده از نیروی انسانی و دست تولید می کنند که به اصطلاح به آن مغز دست شکن می گویند، اما اگر از پسته دهان بسته قرار است تولید گردد به شکستنی گویند، زیرا پسته دربسته را با استفاده از دستگاه می شکنند و سپس مغز آن را بیرون می آورند.

منبع: شرکت داریس

مطلب پیشنهادی

مغز پسته دهن بست

قیمت مغز پسته دهن بست فندقی رفسنجان فقط برای افراد خاص

منظور از قیمت مغز پسته دهن بست فندقی رفسنجان فقط برای افراد خاص چه بوده …

دیدگاهتان را بنویسید