پسته داریس
خانه / پسته وحشی / فروش پسته وحشی صادراتی خراسان

فروش پسته وحشی صادراتی خراسان

فروش پسته وحشی در بازار ایران چگونه است؟ پسته وحشی خراسان با کیفیت صادراتی از چه مزایایی بهره می برد که بازار فروش خوب آن را در تجارت رقم می زند؟
ممکن است نام پسته وحشی برای شما آشنا باشد یا اینکه اصلا چیزی در مورد آن نشنیده باشد این نوع پسته در مناطقی از ایران می روید و اغلب با نام های محلی مورد خطاب اهالی قرار می گیرد اما به دلیل اینکه شباهت عجیبی به پسته دارد ( از نظر مغز با طعمی شگفت انگیز) به آن پسته وحشی گویند و دلیل این نامگذاری رشد طبیعی آن در کوه های کشور است که بخشس هایی از ایران را فراگرفته از این رو مورد خطاب قرار دادنش با عنوان پسته کوهی نیز جایز و بسیار مناسب است.

پسته خراسان

پسته های صادراتی خراسان را بشناسیم

هر سه خراسان در تولید پسته دستی بر آتش دارند و مرکز مشهد مقدش جزو بزرگترین مراکز کشت پسته به صورت طبیعی و وحشی می باشد، در واقع پسته های کوهی خراسان در منطقه سرخش دارای شهرت و محبوبیت ویژه ای هستند.
خاطرنشان می شود به این پسته، بنه یا چاتلانقوش هم می گویند که اکنون همت به اهلی کردن و پرورش ویژه آن گماشته شده است.
با اینکه خراسان در پرورش رقم های فراوان پسته ایرانی که همگی در صادرات جریان می یابند بهترین موقعیت را دارد اما پسته وحشی چیز دیگری است.
دلیل محبوب بودن این پسته در میان ملل مختلف صرف نظر از مزه کم نظیر و عطر عالی آن کشت ارگانیکی اش می باشد چرا که محصولی طبیعی و سالم را در اختیار قرار می دهد، این در حالیست که امروزه تصمیم بر توسعه باغ های پسته ارگانیک گرفته شده است در حالی که این نعمت به صورت خدادادی در ایران وجود دارد و نیاز است در حفاظت آن نهایت دقت انجام پذیرد.
باید به این نکته توجه داشت پسته وحشی به دست آمده در سرخس از نظر درجه کیفی از انواع دیگر مرغوبتر است.
سه ویژگی بارز این پسته عبارتند از:
  • مغز سبز و ریزی دارند.
  • حاوی روغن زیادی است که در طعم خوب آن مشهود می باشد.
  • سبزی رنگ و خاصیت ارگانیک بودنش به ارزش تجاری اش می افزاید.
پسته وحشی
المان های ذکر شده کافی هستند تا توجه کشور های متقاضی پسته از ایران توجه شان به آن سمت معطوف شود این در حالی است که ارگانیک بودنش توسط گواهی های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا به اثبات رسیده است.

خرید پسته وحشی در بازار ایران

خرید این پسته در مراکز تولیدش که بزرگترین آن سرخس است کار آسانی می باشد و حتی می توان به خرید تازه به تازه آن پرداخت اما به جهت اینکه اغلب شاهد صادراتش هستیم و تقاضای بازار ایران برای آن کم است بخش اندکی از محصول که البته بسته بندی نیز می شود در کشور توزیع می شوند به همین دلیل توزیع زیاد آن را باید به شهر هایی (تبریز، قم و …) که بیشترین استفاده از پسته را دارند شاهد بود این نوع از پسته بیشتر برای تهیه فرآورده هایی چون پودر پسته خوشرنگ، خلال و خرد شده پسته در حالت های مختلف که برای صنعت شیرینی پزی مورد استفاده است، کارایی دارد.
فروش پسته وحشی
خاطرنشان می شود تهیه مرغوبترین کره پسته از این نوع پسته بر ارزش آن افزوده و راه را برای صدور مناسبش هموار می کند.
خوشبختانه مراکز فروش مدرن و بازار خشکبار میزبان خوبی برای فروش بسته بندی های آن با وزن های مختلف هستند و هر کس می تواند بر حسب نیاز خریدش را انجام دهد.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

تولید انواع پسته وحشی

اگر از ارزش تجاری پسته وحشی با خبر باشید خواهید دانست چرا تولید آن با …

دیدگاهتان را بنویسید