پسته داریس
خانه / پسته وحشی / فروش پسته وحشی سرخس در بازار تهران

فروش پسته وحشی سرخس در بازار تهران

کدام خصیصه بارز، پسته وحشی مخصوص دشت خراسان و برآمده از کوه های سرخس را محبوبیت جهانی می بخشد؟ اوضاع عرضه و فروش پسته ارگانیک در بازار تهران چگونه می باشد؟
می دانیم ایران یکی از ابر صادر کنندگان پسته در دنیا می باشد محصولی که خوشبختانه کشور ما از انواع مختلف آن در جنگل های طبیعی و باغات مراکز مختلف بهره مند می باشد.
با توجه به اینکه شهر های مشهد، خواجه کلات و سرخس بخش عمده ای از جنگل های طبیعی بنه کوهی را در بر گرفته اند لذا این محصول عمدتا با نام خراسان و شهر های مذکور وارد بازار داخلی و چرخه تجارت جهانی می شوند.
با توجه به اینکه پسته وحشی توانسته برند ارگانیک را از سازمان های بین المللی اخذ کند بسیار اندک در بازار های داخلی ظاهر می شود لذا عرضه غالب آن (مقدار اندک) را می توان به بازار های تهران مشاهده کرد.
باید یادآوری کرد که کشور هایی همانند هلند، چین و آلمان از متقاضیان بنه کوهی در بازار تجارت می باشند.

فروش پسته وحشی

بازار تهران میزبان پسته وحشی کشور

ویژگی ارگانیک بودن و حاصل شدن پسته وحشی در دل طبیعت بکر به عنوان یک خصیصه بارز می تواند بازار خرید و فروش این محصول خاص را ارتقا بخشد.
بنه و مغز مرغوب آن با فرآوری متنوع، در انواع شکلات و بستنی و … کاربرد دارند و بسیاری از شهر های ایران به خرید این محصول می پردازند به ویژه شهر هایی مانند تبریز یا قم که به پخت شیرینی های مخصوصی می پردازند، از طرفی تبریز می تواند صادر کننده خوبی برای آن محسوب شود.
با توجه به اینکه این محصول در صنایع غذایی ارگانیک کاربرد خوبی دارد و تهران به عنوان یک شهر صنعتی بیشترین ظرفیت را می تواند در استفاده از ایجاد نماید.
امروزه کم کم به غذا های ارگانیک اهمیت داده می شود، لذا این امر بسیار می تواند به خرید و فروش بنه وحشی ایرانی در بازار تهران کمک کرئه و به میزبانی دائمی تبدیل کند، ضمن اینکه اغلب شهر ها می توانند از طریق نمایندگی های موجود در تهران واردکنندگان این پسته به شهرشان باشند.
البته نا گفته نماند مغز این پسته در آجیل نیز کاربرد دارد و می تواند فرآوری های مختلفی را به خود بگیرد مخصوصا به صورت مغز شده.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

تولید انواع پسته وحشی

اگر از ارزش تجاری پسته وحشی با خبر باشید خواهید دانست چرا تولید آن با …

دیدگاهتان را بنویسید