پسته داریس
خانه / پسته نمکی خندان / خرید پسته نمکی و خندان سمنان

خرید پسته نمکی و خندان سمنان

عملکرد سمنان در تولید پسته مرغوب چگونه ارزیابی می شود؟ آیا فرآورده پسته خندان دامغان به صورت نمکی و بو داده بازار خرید و فروش خوبی دارد؟
نواحی گرم و خشک ایران جزو مناطق اصلی پرورش پسته با شرایط ایده آل می باشد مهمترین آنها کرمان و بسیاری از شهر های آن می باشد و در کنار آن سمنان است که با پسته مرغوب دامغان در بازار تجارت پسته حضور به هم می رساند.
در کل سمنان فراتر از ۱۲ هزار هکتار باغ پسته را در خود جای داده که بخش عمده آنها در مرحله باردهی هستند، بیشترین کشت در شهرستان دامغان می باشد که چند رقم پسته معروف و مختص سمنان مانند عباسعلی، شاه پسند و … در آن پرورش می یابد.

خرید پسته

پسته خندان و نمکی سمنان

گفتنی است که پسته غالبا به دو صورت خندان و مکانیک خندان فرآوری می شود در حالی که می تواند خام باشد یا ترکیبات خوراکی دیگری به آن افزوده شود، اما با این حال پسته دارای محصولات متفاوتی است که از مغز حاصل می شود و خوشبختانه از بازار خوبی نیز برخوردار می باشد.
غالبا در تولید و جداسازی پسته ها آنها درجه بندی می شوند، برای اینکه پسته های خندان و دهان بسته یا نوع آب خندان نمکی شوند و طعم جدیدی به خود بگیرند، به بازار هدف و مقاصد صادراتی آنها نیز توجه می شود.
در سمنان نیز پس از برداشت پسته و گذراندن مراحل فرآوری از جداسازی پوست تا افزودن مزه به آن به اهداف تجاری توجه و سپس اقدام به فرآوری بهینه آن به نسبت پسته های مرغوب و یا درجه دو و سه می نمایند.
خرید پسته

فروش فرآورده های پسته سمنانی

منظور از فرآورده ها را می توان در محصولاتی که از پسته و مغز آن حاصل می شود جست و جو کرد، مانند روغن پسته، انواع خلال و پودر ها که از مصرف نسبتا بالایی برخوردارند.
پسته خندانی که به طور طبیعی در اثر رسیدن میوه حاصل می شود بهترین کالا و خوراک اصلی بازار صادرات است چرا که هیچ مانعی در رشد خوب و رسیدن به مرحله آخر نبوده است و این پسته ها کیفیتی ایده آل دارند غالبا این پسته ها به صورت خشک و خام تازه به تازه به فروش می رسند و در صورتی که سفارشی مبنی بر فرآوری آن باشد از چنین پسته های اعلا هم در نمک اندود کردن و فرآوری های دیگر استفاده می شود.
عمدتا پسته های درجه پایینتر مورد تقاضای برخی کشور ها مانند قزاقستان هستند تا هزینه اندکی را برای آن صرف نمایند، دلیل این امر برخاسته از بازار فروش مربوط به کشور آنها می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

دیدگاهتان را بنویسید