پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / بهترین شهر پسته جهان

بهترین شهر پسته جهان

از گذشته تا به امروز مناطق زیادی در دنیا و ایران به تولید پسته می پردازند، اما به راستی بهترین شهر پسته جهان کدام شهر است؟
می دانیم پسته یکی از باارزشترین محصولات کشاورزی است که از قرن ها پیش به خاطر ویژگی های بسیار مطلوش مورد توجه قرار گرفته است، این میوه و مغز پر فایده تنها در چند کشور می روید مانند ایران، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان و آمریکا اما بسته به کیفیت و خصوصیاتی که در هر منطقه وجود دارد ایران از اعتبار بیشتری در تولید پسته برخوردار شده است، به گونه ای که با تولید بالا ایران در رده نخستین صادر کنندگان عمده پسته جهان قرار گرفته است.
با این تعاریف با اینکه در سال های اخیر آمریکا گوی سبقت را در تولید پسته از ایران ربوده است اما با مصرف بالای داخلی صادرات کمتری دارد در حالی که هرگز پسته آمریکا از نظر کیفی با پسته ایران همتراز نخواهد بود و همین امر موجب شده بازرگانان جهانی پسته کشور ایران را در مقاوم ارزشی بالاتری نسبت به سایر مناطق قرار دهند.

بهترین پسته

پسته ایران با آوازه جهانی

درباره اهمیت پسته در هر جای دنیا که سخنی به میان می آید بلافاصله در همه اذهان، کشور ایران متجلی می شود، کاشت و تولید پسته در ایران و در شهرهایی مانند رفسنجان و دامغان سابقه ای طولانی دارد. اهمیت پسته ایران امروزه با داشتن القابی چون دارنده مقام اول صادرات در بخش زراعت کاملا آشکار و واضح است چرا که ایران ما هم اکنون کیفی ترین پسته ها را به ثمر می رساند لذا همین امر باعث شده با برترین تولید کنندگان هم ردیف باشد. ایران بزرگ این افتخار را دارد که مرکز اصلی تولید و تجارت پسته در جهان شده و شهر رفسنجان به عنوان قطب اصلی این محصول مورد تایید است.
امروزه ایران با در نظر گرفتن ارزش تجاری پسته و آغوش بازی که در همه دنیا برای آن وجود دارد، پیش نیاز های لازم را برای تولید در همه نقاط قابل کشت پسته فراهم کرده است.
حتما می دانید که ارقام پسته مورد کشت در ایران از گستردگی تنوع بهره می برد اما چهار رقم در صدر قرار گرفته اند که پسته اکبری در میان آنها جزو بهترین پسته هاست که مورد توجه است و رفسنجان اصلی ترین مرکز برای ارقام تجاری و نمونه برتر آنها به شمار می رود که محصولاتش با آوازه جهانی در مجاری تجاری جولان می دهند.
بهترین پسته

ویژگی بهترین پسته ایران زمین

در این مبحث مطرح شد که ایران بهره مند است از پسته های پر ارزش اقتصادی که بر اساس ویژگی هایی این عنوان را از آن خود کرده اند که آن را باید در دو فاکتور مهم بارز دید:
  • اول اینکه مزه و عطر خاص پسته ایرانی مختص خود اوست و نمونه دیگری ندارد.
  • تردی، مغز کامل و درشت بودن یک ویژگی بارز و مشتری پسند می باشد.
گفتنی است در صورتی که ایران باغ های خود را مجهز به جدیدترین روش های کشت و پرورش پسته نماید می تواند رقیب خود (آمریکا) را کامل از گردانه رقابت حذف نماید اما با ضعف هایی که در این زمینه همچنان وجود دارد تولید پسته بر اثر عوامل دخیل با مشکلاتی مواجه می شود و همین مشکلات مقام اول تولید را از ایران گرفته است.
منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

قیمت مغز پسته بسته بندی شده

خرید پسته ومغز پسته از مغازه های آجیل فروشی به صورت بسته بندی یا فله ممکن است. پسته یکی از انواع آجیل و خشکبار است که مصرف آن در بین ایرانیان از قدمت زیادی برخو

دیدگاهتان را بنویسید